Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OM

Pane Řeháčku, vy máte rád art rock? Kapelu Yes? (viz. níže)

Pak jste "můj" člověk! R^

1 0
možnosti
Foto

Jo, Yes a Genesis jsou mi nejblíž. Hlavně 70. léta.

1 0
možnosti
JR

J76a88r54a 53R86a17n31k

2. 12. 2014 20:42

R^R^R^

Nechavala jsem si blog na klidnejsi dobu, dnes u kavy a konecne se zvukem a vedle na iPadu jeste dalsi, z maleho kufirku vytahnu sve evropske drahokamy, jeste ze jsem se vinil a gramofonu nezbavila, mam dokonce i Paul Robsona "Branibori v Cechach" a ted prichazi ta doba, oprasit a vychutnavat:-)

1 0
možnosti
Foto

Na starých deskách se dochovala spousta klenotů. Onehdá jsem třeba narazil na finále Fidelia pod Bruno Walterem z roku 1941:

https://www.youtube.com/watch?v=F7CH7f3IYls

1 0
možnosti
Foto

Zase ach. Ale dneska hodně ach!

1 0
možnosti
Foto

Poznámka v třídní knize, 30. listopadu 2014

Hubeňáková při hudební výchově vzdychá v nesprávné tónině.

0 0
možnosti
FF

Já si například ze Smetanovy Vltavy také nejvíce pamatuji,"kočka leze dírou, pes oknem"

3 0
možnosti

... a přitom je  to ve skutečnosti obráceně .-))

1 0
možnosti

To by byl strašně dlouhý koncert! .-)

.

Vaše blogy, pane Řeháčku, jsou opravdové perly, které vždy potěší, poučí nebo pobaví. Díky za ně.

3 0
možnosti

Já bych si to dovolila pozměnit: koncert možná delší, než je obvyklé, ale velmi krásný a působivý. A pak čas nehraje až tak roli když jde o prožitek - všechno je relativní.

1 0
možnosti
Foto

Skvělé zamyšleníR^

Nejspíš odjakživa vnímám hudbu jako děj, příběh. I když jsem knihomol, musím hudbě přiznat jedno plus oproti knize: hudba poskytuje fantazii nekonečné možnosti, které jsou v knize omezeny popisem.

No, ale vůbec nejlepší je kniha, kterou prochází hudba:-)

Děkuju tedy za příběh.

2 0
možnosti
Foto

Díky za komentář.

Já mnohdy v hudbě také slyším příběhy - nebo spíše jejich ozvěny. A je s podivem jak naše fantazie dokáže ty ozvěny mnohoznačně interpretovat. Vzpomínám si na jednoho spolužáka, který tvrdil, že v první větě Deváté slyší vyjádřený blahobyt. Mně naopak připadala vždycky zdrcující až bezprizorní. Taková Antiosudová. V první větě Páté popadne Beethoven osud za chřtán, v první větě Deváté se role vyměnily.

Ve Mši je těch příběhů dost - hlavně v těch částech, které jsou vyprávěcí (Gloria, Credo). K některým se v budoucnosti vrátím.

1 0
možnosti
Foto

Děkuji za Beethovena, miluji klasickou hudbu, ...to se nějak dědí, ten vztah... :-)Pozoruhodný výklad propojování světůR^R^

(mmch.v kostele Sv. Ludmily se brali moji rodiče, aby unikli pozornosti režimu)

1 0
možnosti
Foto

Dík za dvojpalec.

Ale s tím děděním nevím. U nás doma klasice nikdo moc neholdoval. :-)

1 0
možnosti

Pane Řeháčku, Vy se mi snad zdáte!

Beethoven a zejména Devátá je moje srdeční záležitost. Honzo, velký dík za tak krásný rozbor.

1 0
možnosti
Foto

Za málo. Však jsme rozborku a sborku trénovali na vojně. :-)

1 0
možnosti
DA

D35a97v30i43d 31A16d30l87e94r

21. 11. 2014 11:00

No teda... Parádní úvaha. Vy se nezdáte, pane Řeháčku. R^

1 0
možnosti
Foto

Díky za návštěvu panoptika :-)

1 0
možnosti
Foto

To je tedy verze přímo ďábelská. Inu každá generace se s tím popasuje jinak :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,53
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.