Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Některá spojení jsou velmi zajímavá. Například: Sobotka - podpoříme - kostlivce, Babiš - nevolte - koblihu (případně Řepku), Zeman - vulgární - krteček a asi tuším, jak se ke Kalouskovi dostalo typický politologický termín "íčka":-) Dále by mě zajímalo, co má ujo dalajláma společného s očkováním. Zkrátka hlava plná otazníků, jak by řekl klasik.

Po přečtení Vašeho blogu jsem neskonale hrdá na to, že jsem se tak složitý jazyk naučila na hovorové úrovni již za pouhé dva roky. Děkuji Vám za ten pocit!

7 0
možnosti
OM

Dobrý den, udělal jste mi radost. Je to, podle mého soudu, chytrý a vtipný postřeh.Moc se mi to líbilo...

2 0
možnosti
Foto

To mě těší. Díky za návštěvu.

0 0
možnosti
FF

Tato krásná věta v tvém blogu mě velmi zaujala "Buď proto, že se nikdy nebude schopen jí naučit a nebo pro naprostou depresi, která bude následovat, když si uvědomí, jak primitivní jeho vlastní mateřský jazyk je." Je totiž fakt, že já pořád nemohu přijít na kloub angličtině, kteráž by dle tohoto mínění, měla být primitivní. Ale snad s ní bojuji právě proto, že jsem tak svázán češtinou.

1 0
možnosti
Foto

Přeskočit z jedné skupiny jazyků do jiné není žádná legrace. Angličtina celkem jednoduchá je, jinak by se tak rychle nešířila. Pro mě je největší problém z vysloveného zvuku vylovit jednotlivá slova. To třeba u italštiny, kterou neznám vůbec, i jako laik občas rozpoznám jednotlivá slova, přestože mi jejich význam uniká.

1 0
možnosti
DT

R^:-) Tyhle statistické hrátky mě asi nikdy nepřestanou fascinovat. R^

Za mě karma a bravo! R^

1 0
možnosti
Foto

Díky. Mě taky ne :-)

1 0
možnosti
Foto

"Trochu vychytanější verze tohoto procesu se používá například při návrhu a implementaci různých expertních systémů a algoritmů z oblasti automatické extrakce vědomostí (knowledge extraction)." ...tak tomu říkám čeština jak kovaná :))R^

1 0
možnosti
Foto

tady spíš - ajťáčtina jako letovaná :-)

1 0
možnosti
RE

,,Vemte si koupací čepici, kdybyste padl někomu do oka.":-) Ano, T. Englund to přesně vystihl Bohužel je také fakt, že jsme považováni za jeden z nejchladnějších národů(a to i včetně Skandinávců), protože v řeči neintonujeme a naše řeč se jeví jako monotónní chladná mluva.

2 0
možnosti
Foto

To máte pravdu. Intonačně jsme na tom dost mdle. Ale aspoň se dá lépe rozeznat kdy mluvíme a kdy zpíváme. U jiných jazyků je to někdy skoro nemožné. :-)

0 0
možnosti
JC

Váš průzkum je jistě zajímavý, ale naprosto nerepresentativní. Některá slova totiž diskutéři nesmějí užívat a jejich příspěvky s těmito slovy jsou smazány (a nikdo přitom neví přesně, o která slova jde).

---

Váš chvalozpěv na češtinu mne dojal.

Také myslím, že náš jazyk je ten nejúžasnější a nejlepší na světě.

Ostatně nikdo jiný než Češi nedovede vyslovit slova jako smrk, smrt, vrt, hlt, krk, srk, hrk, klk, vlk, p.r.d, brk....Podle schopnosti vyslovit tato slova se přesně a spolehlivě pozná, kdo je Čech (byť se nazývá třeba Moravanem nebo Slezanem).

2 0
možnosti
Foto

Ta zakázaná slova mě zrovna moc nepálí. Těch je jenom pár a navíc já to sjíždím podle blogů, ne podle komentářů (a blogy mají ta pravidla o trochu volnější).

Největší slabinou je u tohoto výběru to, že každá gramatická varianta kope sama za sebe. Ideálně by se měli automaticky sdružit a fungovat jako jeden tým (jazyk, jazyka, jazykem,...)  - u jednotlivých slov se ty gramatické varianty dají vygenerovat ručně, ale na automatické zpracování je potřeba softvérová komponenta zvaná Stemmer a na češtinu jsem zatím žádný ucházející nenašel.

0 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,53
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.