Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Na prvním obrázku vidím andělská křídla ... a že Bůh není škodolibý šprýmař? .-)))

R^

1 0
možnosti
Foto

Vesmír bez andělů je jako anděl bey křídel :-)

1 0
možnosti
Foto

Schoval jsem se pred vedrem a precetl si konecne dukladneji Tvuj clanek. Tez jsem si precetl na anglicke wikipedii o tomto paradoxu - zduraznuji klasicke staticke a ne moderni dynamicke - kosmologie.

1 0
možnosti
Foto

V klasicke staticke kosmologii:

Paradox byl znam jiz Keplerovi. Vychazelo se z toho, ze vesmir je nekonecny, je v nem nekonecne mnoho hvezd a ty jsou po vesmiru vice mene rovnomerne rozprostreny. Pak je jedoduche spocitat, ze obloha i v noci musi nesmirne zarit. Pro dukaz viz aglickou wikipedii pod heslem Olbersuv paradox. Vypocet neni nijak slozity, pouziva se trik se zvetsovanim koule, ve ktere jdou zhruba rovnomerne rozlozeny hvezdy. V tomto statickem vesmiru je take vylouceno, ze by svetlo blokovaly temna telesa, protoze ta by se casem musela tak rozpalit, ze by sama zarila. Takze se skutecne jednalo o paradox, tehdejsi teoreticka astronomie a kosmologie se rozchazela s nasim pozorovanim. Tento paradox byl jeden z mnoha duvodu, proc se preslo k teorii dynamickeho vesmiru a nakonec k teorii velkeho tresku.

1 0
možnosti

Wow, nádherné! R^ Co dodat? Prostě nádherné, jak je vesmír dokonalý a jak je dokonalý člověk, (některý), když to dokáže objevit, popsat a vysvětlit. R^

2 0
možnosti
Foto

Jo, lidi jsou mazaný... ale vesmír se celkem poved. :-)

2 0
možnosti
Foto

tentokrát tomu nerozumím už hned od nadpisu:-)

2 0
možnosti
Foto

No prostě, když je něco paráda (třeba hvězdná obloha) tak se tomu říká parádox :-)

0 0
možnosti

No, tak jsem se proplížila od fialové k zelené, a celá omámená, si model B nechám na pak. Ovšem musím přiznat, že tento astronomicko- matematický blog se mi líbí ze všech matykání nejvíc!:)))

Moc pěkné řádění na obloze, Honzo!

3 0
možnosti
Foto

FKÚ pátrá, řádí, informuje :-)

2 0
možnosti

Tak mě celkem uklidňuje fakt, že světlo z mého oka dolétne k Proxima Centauri za krátkých 4,27 l.y....a já ji konečně spatřím v plné kráse;-)

Občas potkám hvězdu v ulicích, to je ti pak záře, že si musím i přiclonit:-)

3 0
možnosti
Foto

Tyrkysová bohyně kypí žárlivostí... :-)

1 0
možnosti
Foto

Tak se mi zda, ze blogy na iDnesu opet nefunguji. Do diskuse jsem se dostal diky linku, ktery mi prisel diky reakci na muj prispevek zde, ale na blog se dostat nemohu.

To take vysvetluje to, ze od 10.32 do ted v diskusi nepribylo zadne nove vlakno. :-)

Jene mas smulu. Az blogy zacnou fungovat, tak Tvuj blog bude uz pomerne stary a velmi nizko v seznamu novych blogu. Tvi stali ctenari si Ti vsak najdou, treba pres rubriku veda, az zacne fungovat.

1 0
možnosti
Foto

Mozna bys to mohl obejit tim, ze napises novy strucny blog na toto tema, kde vloziz neco noveho k tematu tohoto blogu a vlozis tam link na tento blog. K nicemu Te nenavadim, delej jak uznas za vhodne.

1 0
možnosti
Foto

Opet jiste pekny clanek. Jen jsem jej preletel, je krasne pocasi a tak chci delat jine veci. Prectu si jej jindy.

Jen neco k te uhlove velikosti. Vsiml sis, ze uhlova velikost ze Zeme Slunce a Mesice je skoro stejna? To je dobre videt pri zatmeni Slunce. To muze byt nahoda. Na skutecne nahody vsak moc neverim.

Mej se.

1 0
možnosti
Foto

Vratil jsem se na clanek a vidim, ze tam tu skoro stejnou uhlovou velikost Slunce a Mesice zminujes. Otazka tedy zni, existuje nejake vysvetleni toho, ze tyto dve uhlove velikosti jsou skoro stejne? Muze to obsahovat i pravdepodobnostni argumenty.

1 0
možnosti
Foto

Tedy, zcela racionálno-iraciopnálně jsem z toho vedle. Ale moc se mi to líbilo.R^:-)

1 0
možnosti
Foto

Já jsem zase vedle z pohledu na noční oblohu. :-)

Díky za nákuk.

0 0
možnosti
Foto

Romantický začátek o hvězdné obloze, též mne kdysi napadalo proč vlastně obloha v noci zhasíná... Muti kulti grafy jsou poutavé... Na závěr mladistvé hudební odkazy... To je zkrácená verze, když Tě čtu ve všední dopoledne:-), parádaR^

2 0
možnosti
Foto

Já myslím, že obloha zhasíná, protože si někdo položil otázku:

"nesvítí někde zbytečně?" :-)

3 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,53
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.