Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Teda to mi Honzo řekni...napsal jsem tu velice smysluplný příspěvek na 4 řádky a je fuč...asi Ti tu šmejdí nějací cenzuristi:-)

2 0
možnosti

Ty ses tedy rozepsal, ty divochu!:-D

1 0
možnosti
Foto

Nasel jsem si dnes prece jen chvili casu a clanek az do konce precetl.

Moc pekne, presne a srozumitelne napsano.

Mas didakticky talent.

Pokud bych jen chvalil, tak by to nikdo nebral vazne, tak prikladam par kritickych poznamek.

1 0
možnosti
Foto

Pises: "Prvořadým úkolem matematiky je připravovat infrastrukturu, která by ostatním vědám umožnila popsat svět kolem nás."

S timto prilis nesouhlasim.

1. "Infrastruktura" se mi zde nezda byt nejvhodnejsi slovo. Lepsi se mi zda "metoda" nebo "aparat", kterym je mozno popsat/modelovat svet kolem nas, vcetne schopnosti chapat a (presne) predpovidat.

Chapu vsak, ze v tomto vedecko-popularnim clanku sis to zjednodusil a pouzil moderni a popularni slovo infrastruktura.

2. Nemyslim si, ze prvoradym ukolem matematiky je podpora ostatnich ved. Matematika je sama o sobe krasny obor hodny studia a rozvijeni. Pravy matematik se zabyva matematikou jako studiem idealnich objektu, bez ohledu na vyuziti v ostatnich vedach, technice nebo praxi. Matematika je pro ty, co ji chapou, casto jednoducha a vzdy krasna. To, ze je ji mozno vyuzit, je jen neco kladneho navic ne jeji prvorady ukol. Pravdou je, ze mnoho podoboru matematiky bylo inspirovano otazkami v jinych oborech vedy, technice nebo praxi. Aplikace matematiky vsak nejsou jeji prvorady ukol.

Pokusim se to ilustrovat na jinem oboru lidske cinnosti na fyzicke lasce, fyzickem milovani (sexu). Fyzicky se milujeme (provadime sex) protoze se nam to libi. Je to velmi zdrava cinnost, napr. pro bederni pater, pro srdce, vytvari se pritom ruzne hormony, ktere jsou dobre i pro nasi psychiku. Dalsim produktem spravneho sexu s vhodnym partnerem muze byt poceti potomka. Toto pro nas vsak zpravidla neni prvoradym ucelem naseho sexu. Krasne jiste je, kdyz se pomilujeme s partnerem, ktereho mame radi a chceme s nim mit deti (a nemusime pouzivat zadnou antikoncepci).

Nekdo by ted mohl namitnout, ze biologicky (z hlediska evoluce) videno, je sex predevsim prostredkem k rozmnozovani. To je mozna pravda. Ty ostatni a pro nas zdravotne uzitecne a prijemne aspekty sexu se behem evoluce asi vyvinuli predevsim proto, abychom nezanedbavali plozeni potomku. Moderni a technika vsak (bohuzel) vyvinula temer spolehlivou antikoncepci. Tim se vzdalujeme

1 0
možnosti
Foto

Přes pochopeni špatného uhlu vrhu kouli v detstvi stremhlav vertikalne....kdyjsem pak ale objevila talent běhu. .vzpominku na sve dva trpasliky v detstvi kdy jednu mou hodnotu prevratili po obede v prevracenou hodnotu jsem to zvladla ke kosoctvercum. A pokud dovolis tu lascivni frivolnost.pripomnelo mi to. Ze jako zpivas ten hit waldemara matusky...co se hral osmeho brezna. Hezkych zen je stale vic a vic.moc te zdravim určite doctu.

1 0
možnosti
Foto

Lascivní frivolnosti není nikdy dost (pozor: neplatí na území státu Vatikán)

Také tě zdravím a doufám, že při běhu sprintovném jsi se nevymrštila pod úhlem 45 stupňů, kterážto lehkovážnost by mohla lehce zapřičinit vyvrtnutí kotníčků. :-)

1 0
možnosti
MP

Zajímavé a nádherně podáno.

1 0
možnosti

Právě vzrostl můj obdiv k trpaslíkům.

.

Kosočtverce jsem si namaloval více kosé.

.

... a (št)oslí serenádu jsem si zasloužil .-)

1 0
možnosti
Foto

Ale pozor, aby nenarazily kosé na kámen.

To by potom bylo jen co by Kecal dohodil. :-)

0 0
možnosti
JF

Váš blog jsem si přidal mezi bookmarks v prohlížeči.R^

2 0
možnosti
Foto

Já si ho zase přidal mezi bookengels.

Já jsem totiž dya-dya-dyalektik :-)

0 0
možnosti

Honzo, to jsou tak hezké obrázky! přemýšlím, zda si jeden z nich nevytisknu a nedám si ho namísto svatební fotografie nad manželskou postel;-DR^ Takové manželství, to je taky v podstatě věda...;-)

1 0
možnosti
Foto

Ty obrázky jsou volně inspirovány českým muzikálem:

Kdyby tisíc kosočtverců... :-)

3 0
možnosti
Foto

Příliš mnoho not.

Ale jednu výhodu to má, dám každej den jedno vaše matykání a nebudu muset v maringotce vůbec topit.

2 0
možnosti
Foto

Jo, někdy se notiček urodí tolik, že musím ze stodoly vytáhnout symfonický kombajn. A co se výhřevnosti týče, doporučuji blog vytesat do antracitu... :-)

3 0
možnosti
DT

:-)Ďábelský blog. Ďábelsky dobrý. Myslím, že se mi kdesi v mozku udělal matematický uzel.

2 0
možnosti
Foto

Ten bude asi přímo Gordický :-)

1 0
možnosti
Foto

Jiste opet pekny, zajimavy a poucny clanek. U nas je nedele a moc pekne pocasi, za chvili vyrazim k mori. K clanku se vratim, az tu bude prset nebo behem dlouhych zimnich veceru.

1 0
možnosti
Foto

J43a19n70a 73M71a90j17o69v13á

9. 10. 2016 12:47

Jéje, Jaroslave...já Vás mám za souseda a vy jste mořský vlk???8-o

1 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,53
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.