Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Mým nejoblíbenějším politikem je Franitšek Ladislav Rieger, dědeček všech českých ekonomů, neboť ten pozval carská vojska (viz paměti českého carského generála Červinky), který to měl zorganizovat) do Česka tak zhruba v 60. letech 19. stol., aby nás osvobodil od útlaku Habsburků. Z té doby pochází přísloví: V Čechách bude dobře, až se kozácký kůń napije vody z Vltavy.

V r. 1945 vyšla pak kniha, věnovaná česko-ruským vztahům v minulosti, v níž se její autor tázal, oni, tedy tehdejší čeští politikové, neviděli, co se v Rusku děje?

Jo, ideologické brýle nositi, do pekla choditi.

1 0
možnosti
Foto

Já chodím s ideologickejma brejlema hlavně na houby. :-)

0 0
možnosti

Mně tu chybí Kubera .-)

4 0
možnosti
Foto

Boha! Boha bohatství jsem zcela opomněl 8-o:-/;-D

https://en.wikipedia.org/wiki/Kubera

2 0
možnosti
Foto

S ohledem na mé osobní sympatie jsem z výsledků té ankety velmi nepříjemně rozladěná.;-(

2 0
možnosti
Foto

Pane vrchní, jeden šroubovák na čtyřku. Rozladilo se nám tu rádio. :-)

2 0
možnosti
Foto

Díky všem za hlasy a tady je top 9 z historické sekce (do r. 1989):

1. Karel IV (89)

2. Tomáš G. Masaryk (66)

3. Marie Terezie (43)

4. Přemysl Otakar II (37)

5. Jiří z Poděbrad (35)

6. Ludvík Svoboda (34)

7. Alois Rašín (33)

8. František Josef I (31)

9. František Kriegel (29)

2 0
možnosti
Foto

A tady top 9 z moderní doby:

Miloš Zeman (110)

Václav Klaus (72)

Tomio Okamura (67)

Andrej Babiš (63)

Václav Havel (46)

Jiří Drahoš (34)

Petr Robejšek (33)

Petr Mach (30)

Karel Schwarzenberg (25)

2 0
možnosti
RJ

R11a48d78e87k 80J34a60r90o49š

14. 6. 2017 17:23

Honzo, karma za výborný počin. R^

Nicméně, lehká kritika za celkový výběr, kde mi citelně chybí z dávných politiků:

kníže sv. Václav; král Václav III (za jehož panovaní byli Přemyslovci prakticky nejmocnější dynastií v Evropě); Prokop Holý (v husitství z hlediska politiky mnohem významnější než Jan Žižka), vladař Vilém z Rožmberka (mimořádně schopný politik a diplomat - aspiroval i na polskou královskou korunu); císař Josef II, císař Ferdinand Dobrotivý (toho měli Češi a zvláště Pražané velmi rádi);

z těch novodobých politiků mi tam chybí kardinál Tomášek, Marian Čalfa, kardinálové Vlk a Duka a také Jiří Čunek

A co v tom seznamu, proboha, pohledává ombudsÁňa Šabatová, když tam není pan Otakar Motejl?

1 0
možnosti
Foto

No, máte pravdu, že ten výběr je subjektivní. Pár jmen jsem vyhodil v posledním řezu, aby ta anketa nebyla moc dlouhá. Ale udělám to asi tak, že za rok či za dva ji zopakuju a ty vaše kandidáty do ní přidám. A naopak z ní vyhodím ty, co zde dostali minimální počet hlasů. A třeba to časem dokonverguje k nějakému smysluplnému výběru. :-)

Tu Šabatovou jsem tam nechal, protože je to takový svérázný typ politika a já jsem to chtěl mít typově co nejbohatší - ale zdá se, že v dalším kole už se neobjeví. A svou šanci tak dostane pan Motejl...

3 0
možnosti
Foto

poctivě mapuji život járy cimrmana... ne,byl šedou eminencí,když vychovával, o leccos se zasadil,to jo....ale je objektivní, žes ho nezařadil... on už si zvykl.;-DR^ fajn, honzo

3 1
možnosti
Foto

A ještě na Jirku Brunnera si zapomněl;-D

2 0
možnosti
MB

Taky chválím Váš nápad ! Je skoro smutné, když si uvědomíme, že stojíme na Lucemburkovi Karlu IV, na Rakušanech , Císaři Josefu s M.Terezií - ano pak pokračovatel reforem její syn, zakladateli TGM, kterému vděčíme za Charlotu, která jej přemluvila, aby nerezignoval a neodstěhoval se do USA ... To byli státníci ! Pak je zde V.Havel, uvedl nás do svobody - jak jsme s touto naložili je věcí další ... Osobně bych nikdy nevěřil, že i G.Husáka s L.Štrougalem, (nevolil jsem), bych s klidem mohl postavit před M.Zemana . Oni, rudí normalizátoři pořád ještě jakousi úroveň měli ! Závěr - Politiků kopec - Státníků, toť nedostatkové zboží, vyprodáno ... ! Zeptejte se příště ... :-)

1 0
možnosti
Foto

Zemana moc nemusím, ale u mě má plus za ten Technický magazín, takže ho kladu před Husáka i Štrougala :-)

0 0
možnosti
Foto

Jasně karma, vedle hlasování. Ale výsledek je tak trochu tristní....R^

3 0
možnosti
Foto

Okamura před Havlem - to mi tedy vyrazilo dech... :-/

3 0
možnosti
Foto

Dobrý nápad, tahle anketa.

V historické části mi chybí osvícený panovník Josef II, syn Marie Terezie.

3 0
možnosti
Foto

Ten tam původně byl, ale já ji v předvečer publikace sesekal na únosnou míru (kromě Josefa II, tak vypadl i Sladkovský, Pražák, Krofta, Nosek, Obzina, Kočárník, Hannig a pár dalších)

0 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,45
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.