Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Je to vždycky stejné, začnu Vás číst a umíním si, že tentokrát vybičuju své šedé buňky mozkové do maxima, abych aspoň trochu pochopil, o čem je řeč. Většinou mi to tak vydrží do cca třetiny článku /teď kecám, slabá pětina/, pak se přistihnu, že myslím na to, co bych sežral.

Proti Vašim článkům mi připadá struktura a funkční dráhy a oblasti mozku jako Duplo.

2 0
možnosti
Foto

No, číst Matykání na jeden zátah to je skoro jako vypít na posezení 5l vody :-)

Já když čtu nový matematický text, tak většinou jen dvě tři stránky, pak prolítnu orientačně zbytek, a pokud mne tam něco zaujme, tak se k tomu ráno vrátím.

0 0
možnosti
Foto

R^takhle trápit čtenáře p-adickými čísly je docela s-adismus ;-D

jelikož jsem tak trochu masochistka tak jsem se snažila to dočíst-ale zapracoval pud sebezáchovy takže jsem tol jen tak peléla a uchovala si čistou hlavu

1 0
možnosti
Foto

Díky za nákuk. Tohle bylo téma hodně speciální.

Ale z nějakého důvodu se ocitlo v zaujálech :-)

Tož co naděláme...

1 0
možnosti

R^Žasnu nad tím co všechno se dá "vymyslet".

1 0
možnosti
Foto

Jo, ono totiž do slepých uliček není vidět, takže aby věda zjistila, že něco je slepá ulička, tak do ní musí někdo vlízt a pak se tam teprv dá picnout ta cedule. Když si přečtete staý časáky třeba z 30. let, tak tam se těch vymyšleností najde...

A kde dneska jsou? :-)

1 0
možnosti

Tak jsem to přečetla spor-a-dicky.

A nejvíc mi utkvěla švestková povidla, ano, těm rozumím. A algebraická zvířátka.

Jinak opravdu velkolepé!:-)

2 0
možnosti
Foto

Jo jo, švestková povidla jsou vítaným velkolepidlem :-)

A sporadicky též buchtovýplní.

2 0
možnosti

Pánpříroda s námi a zlé pryč! :-) Musím se pokusit alespoň o nedomrlý kontrúder z mé strany fronty: anebo se nepíše zvlášť, ale dohromady (pokud tedy není myšleno a/nebo); máte tam toto rychle se šířící neomendum dvakrát.

PS: Shakespeara jsem nedal, housle mi to znemožnily.

1 0
možnosti
Foto

Asakra! Já vůbec nevěděl, že se to dá napsat dohromady :-)

Tak díky za opravu - bylo to tam několikrát.

0 0
možnosti
Foto

Honzo, nechci se tu vytahovat, toto je však myslím první Tvůj článek v rubrice matykání, který pro mne přináší něco podstatně nového. Takže dnes dávám trojitou karmu. :-)

Nevěděl jsem a ani mne nenapadlo, že by racionální čísla šla zúplnit jinak, než jak to známe (přes limity nebo řezy) do reálných čísel a že to dává zcela jinou geometrii.

Dnes mám jiné věci na práci, ale chci si časem článek přečíst.

1 0
možnosti
Foto

Já o nich nevěděl až do toho Wilesova důkazu - i když tam se používají jen poměrně okrajově u jakýchsi Galoisových reprezentací, kterým vůbec nerozumím... :-)

Mimochodem, u toho důkazu mne napadlo, že vhodnější by bylo uvažovat čísla z-adická, akorát by se muselo nějak ošetřit, že z nemusí být prvočíslo...

1 0
možnosti

Nejsem si jistý, zdali jste p- problematiku zcela vyčerpal, možná jsem to ve chvatu přehlédl. ;-DR^

1 0
možnosti
Foto

Kdepak, nekonečno se vyčerpat nedá. :-)

0 0
možnosti

Moc hezké počtení, takové milé, škoda, že tak krátké...

1 0
možnosti
Foto

Ono je krátké jenom vzhledem k ultrametrice. POkud ho budete poměžovat standardní absolutní hodnotou, bude dlouhé až až. :-)

Dokonce jsem to chtěl rozdělit na několik blogů, ale pak jsem si říkal, že až tak důležitý ty p-čísla nejsou a pustl jsem to najednou.

1 0
možnosti

R^

Mohlo by to najít uplatnění, třeba v nějakém vylučovacím principu, ale to střílím od boku. :-) P-metrika je tak trochu zvláštní (kruh má střed kdekoliv uvnitř, trojúhelník jen jeden podle osy souměrnosti...víc si nepamatuji). Až budu mít více klidu, prostuduji celé. ;-)

1 0
možnosti
Foto

No některé věci jsou tam zajímavé. Strunaři si často stěžují, že jim pod rukama vzniká moc nekonečen. Třeba by je tohle mohlo zkrotit...:-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS