Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Kdysi, to jsem ještě byla knihkupec, přišel zákazník, stoupl si přede mně a zvolal: "zbožňuju chaos!" A s úsměvem odkráčel. :)

1 0
možnosti
Foto

na královnu chaosu

jezdíme až z laosu :-)

1 0
možnosti
Foto

umíš to moc hezky vysvětlit...tak nějak lidsky:-)

2 0
možnosti
Foto

A což teprv okecat... :-)

0 0
možnosti

Děkuji. Konečně pro mne srozumitelný blog! ... tedy jen ta část o divoké vodě a Zemské bráně. Pak už se mi líbil jen obrázek "vynásobit dvěma", na který by se daly, kdyby tam nebyly ty červené a modré kaňky, psát kvorky.-)

2 0
možnosti
Foto

Však to je taky grafický záznam z piškvorkové partie Cimrman-Capablanca, kterou kubánský velmistr (v modrém) v beznadějné pozici vzdal a se slovy "Esto es injusto" opustil sál. Od té doby s Cimrmanem nepromluvil ani slovo.:-)

4 0
možnosti
JB

Musím si to ještě párkrát přečíst, jestli mi to vůbec pomůže, ale chaos a jakýs taký "přechodný" řád se střídají, chaos musí tedy i nějak končit, v nějakém novém řádu. To se dá také matematicky vyjádřit? R^:-)

1 0
možnosti
Foto

Pod druhým obrázkem je na slově "deterministický" vázán poměrně solidní text. Předpokládá sice znalost derivace, ale jinak je vcelku elementární.

To co leží "za chaosem" záleží na tom, jak si člověk ten systém zparametrizuje. Většinou má ale ten parametr nějaký fyzikální význam, takže systémy se posunují od uspořádaného k neuspořádanému (jak to odpovídá zvyšující se entropii).

Vzpomínám si, že na tom Kanekově systému za tím chaosem ještě leží 2-periodická orbita. Ale nevím, zda existuje pro všechna áčka. Pokud máte ve svém okolí někoho, kdo umí programovat, můžete se na to podívat vlastníma očima. Z pohledu programátora je to jedna dosazovací smyčka a display haldy bodíků. :-)

1 0
možnosti
Foto

Ježišmarjá, já to mu ale vůbec nerozumím 8-o, ale o chaosu bych mohla vyprávět - stačí se podívat na můj pracovní stůl.;-DR^

1 0
možnosti
Foto

Možná by matfyz k tomu stolu mohl pořádat vlastivědné zájezdy :-)

1 0
možnosti
JP

Tento blog mě utvrdil ve třech pravdách:

1) Jedničku z matematiky na vysoké jsem dostal opravdu jen proto, že se zkoušejícímu ten den narodilo dítě

2) Nahodilé, chaotické a komplexní ve vztahu k ženám mi opravdu ostudně splývá, což jsem dodneška nevěděl-díky za prozření

3) Připadat si jako svině, které se házejí perly, není příliš povznášející pocit. A na závěr dotaz: Fakt, že jsem zde na diskusi jediný muž(zatím) je úkaz nahodilý nebo ne...

1 0
možnosti
Foto

1. Já dostal podobným trikem trojku z angličtiny, i když mě pan profesor Běláček při předávání indexu důrazně varoval, aby mne ani nenapadlo někdy navštívit anglicky mluvící zemi.

2. To bude nejspíš tím, že ženy jsou nevypočitatelné

3. To není úkaz nahodilý neb matematika - jak známo - je doménou žen. Já jsem v oboru tak trochu černým beranem. I Jára Cimrman, když pracoval na úpravě Pythagorovy věty pro dva klarinety a kytaru nad přeponou, nosil šaty po své starší sestře Luise, aby se mu snadněji pronikalo do matematického oddělení univerzitní knihovny. :-)

1 0
možnosti
Foto

Občas se na muže mám potřebu dlouze zadívat a říct si v duchu: "Občas mu moc nerozumím, ale prostě ho mám ráda". U tebe se mi to děje furt. V

2 0
možnosti
Foto

Jéje... a já myslel, že tě zasypala lavina z Ještědu... :-)

Ale kdybych si mohl vybrat mezi tím, zda mi ženy budou rozumět a nebo mě mít prostě rády, tak rozhodně volím druhou variantu V

2 0
možnosti

Parádní zásah do módního průmyslu! Ty aranže šátků kolem krku jsou neotřelé až famózní:-)! Musela jsem si po tom prostudování dát dvě hodiny svačinu. Je to tak dobře, že?;-D

2 0
možnosti

p.s. podle zvádání chaosu jsem tak na úrovni Eisteina;-D Je to moje všechno.

1 0
možnosti
Foto

Splnila jsem jen tu přestávku na svačinu;-D

2 0
možnosti
Foto

To by na 4- mělo stačit :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,53
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.