Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RM

Super článek. Trochu mne zarazila ta nejednotnost v pojmenování.

Protože v programování asi tentokrát kupodivu není takový zmatek (v názvosloví) jako v matematice a funkce pracující s funkcemi se celkem jednotně nazývají "funkce vyššího řádu" (Higher-order).

Stejně tak transformační funkce (transformace) bych definoval jako funkce které nemají "vedlejší efekty" (side effect)

A rozdíl mezi funkcí a operátorem (v programování) je hlavně v tom, že funkce musí vždy vyhodnotit všechny své parametry, kdežto operátor ne. Např. mám-li:

x = f() AND g() tak, když operátor AND zjistí, že f() je false tak už g() vůbec nevyhodnocuje protože ví, že výsledek bude stejně false. Kdežto kdybych to napsal jako funkci tj. and(f(), g()) tak ve většině programovacích jazyků se vyhodnotí i g(). Což má samozřejmě vliv na rychlost, ale může být velmi důležité pokud by vyhodnocení g() mělo nějaké ty vedlejší efekty (třeba zápis do logu).

A matice bude buď vícerozměrné pole nebo pole polí.

1 0
možnosti
Foto

Jo, v programování jsou operátory trochu jiné kafe.

Matematika má tu smůlu, že za sebou má poměrně dlouhý vývoj, kdy na ni navíc působily vlivy jiných disciplin, takže ta terminologie je trochu rozbředlá. :-)

0 0
možnosti
JB

R^:-) Kouří se mi z hlavy a nejde to uhasit.

1 0
možnosti
Foto

Pane vrchní, jednu sifonovou láhev na čtyřku! :-)

0 0
možnosti
Foto

hezky nás vzděláváš:-)

1 0
možnosti
Foto

no však byste jinak rostli jak dříví v lese :-)

2 0
možnosti
Foto

resp. vlnového šíření. Jejich dynamiku si tedy velmi zhruba můžete představit jako vlnu šířící se po hladině rybníka, když do něj hodíte kámen. A ta vlna je současně trochu tady, ale taky trochu támhle - a možná už i trochu v rákosí.

Zdroj: https://janrehacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=762714

Když jsem psala jeden svůj blog o vodě, scházel jsi mi:) Ty jsi mlčel - pokud jsi četl - a věděl. Zatímco já musela do vody poslat dva bráchy v gumákách a nezbývalo mi než jejich(moje) ukecané mudrlanství. Ovšem, že tohle je věc absolutně fascinující, to budeme mít asi oba stejné:)

Za blog děkuju, moc tě, Honzo, zdravím, přeji fajn nový rok a opatruj se nám na nebývale horké půdě:)):-)R^...nějak tušim, odkud mi odpovíš :)))

1 0
možnosti
Foto

ještě... díky za tvoji hudbu z rešpícia, vždycky nádheraVR^

1 0
možnosti

S potěšením kvituji, že věci jsou i letos jak mají být. Matykání běží dál v obvyklém čase. To je skvělé.

Na té fotce...to je tedy fešák:-)

Nejlíp rozumím odkazu na youtube:-) (jen to kazí skutečnost, že dirigent Janson už není).

1 0
možnosti
Foto

No, moc dlouho už nepoběží.

Nedávno jsem to počítal a zbývá už jen cirka 12 kousků (6 na geometrii a 6 na calculus). Tak do roka a do dne! :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,54
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.