Nejoblíbenější česká komedie (anketa)

Jeden říšský protektor nás kdysi označil za smějící se bestie. A to netušil, jakou to dá fušku takové bestie nakrmit. Čeští filmaři by o tom mohli povídat. Možná proto patříme v počtu komedií na hlavu ke světové špičce.

Nedávno jsem při zkoumání čudlíků v autorském rozhraní zjistil, že se do článků dají vkládat i ankety, provozované nezávislým serverem blueboard.cz. A protože jsem od přírody zvědavý, jednu testovací jsem vyrobil, abych zjistil, jak ta věcička vlastně funguje (popř. nefunguje).

Ze seznamu českých filmů na Wikipedii jsem vybral asi stovku komedií a svými hlasy teď můžete rozhodnout o tom, která z nich vaší bránici vyhovuje nejlépe.

V anketě můžete zatrhnout kolik komedií chcete, ale pozor - jestli jsem ten systém správně pochopil, tak po stisknutí tlačítka "Hlasovat" (dole) se pro vaši IP adresu anketa zamkne, takže vybírejte s rozvahou. Pro snazší orientaci jsem komedie označil barevným kódem:

bleděmodrá (do roku 1948)
fialová (1948 až 1969)
červená (1969 až 1989)
zelená (od roku 1989)

(technická poznámka: pokud se na anketu díváte přes obrazovku mobilu je možné, že se nezobrazí správně, má šířku 450 pixelů - v tom případě prosím zkuste přímý link)

 

Při výběru komedií jsem se neřídil ani tak svým vlastním dojmem, jako spíš snahou o sestavení co nejširšího vzorku podle doby vzniku, osobností tvůrců či herců a žánrových typů. Protože ale komedií jsou doslova stovky, musel jsem občas něco obětovat, takže z některých sérií (Básníci, Slunce-seno...) jsem vybral pouze jeden kousek a televizní komedie (jako Kočár Nejsvětější svátosti, Jak vytrhnout velrybě stoličku...) jsem do výběru vůbec nezahrnul.

Autor: Jan Řeháček | středa 17.5.2017 9:09 | karma článku: 21,10 | přečteno: 1101x
  • Další články autora

Jan Řeháček

Impresionisté na hladině

9.3.2024 v 9:09 | Karma: 22,50

Jan Řeháček

Není větvička jako větvička

9.2.2024 v 9:09 | Karma: 19,45