Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Umíte skvěle vysvětlovat - poutavě a přehledně R^ :-)

2 0
možnosti
Foto

(salutující smajlík)

0 0
možnosti

Hm, zajímavý. Jen bych podotkl, že "Cantorova množina" se spíš většinou nazývá "Cantorovo diskontinuum", a to právě pro svoje vlastnosti, které popisujete v dodatku. Diskontinuum znamená, že je to nespočetná množina s mírou 0. Jinak z dodatku mimochodem není ani trochu zřejmé, proč je těch bodů stejně jako na začátku, ale uznávám, že rigorózní vysvětlení je asi nad rámec tohoto fóra :-) No a ještě k otázce dole, Cantorovo diskontinuum má tuším dimenzi Log(2)/Log(3) - a kdo ví něco a logaritmech, tak tomu je jasné, že na základu v tomto vzorci vůbec nezáleží :-)

1 0
možnosti
Foto

Jo, dík za ty logaritmy. Já to chtěl napsat dolů - někdo se tam na tu dimensi ptal - ale pak jsem na to zapomněl.

To rigorózní vysvětlení si asi nechám na separátní blog. :-)

1 0
možnosti
Foto

Děkuji, Jane. Rozmotal jste fraktály, ač zdánlivě nekonečně zamotané, moc krásně. Máte obdivuhodnou vlastnost poutavě vyprávět o čemkoliv. Mamuti, fraktály, indiánské jazyky, nic Vám není cizí. R^

2 0
možnosti

V té poslední větě je to, co by mě taky zajímalo. Kolikrát si pan Jan šel, když se rozdávala inteligence, resp. schopnost pro cokoliv.:-)

1 0
možnosti
Foto

Některé fraktály připomínají jeskynní malby, to se mi líbí-)

1 0
možnosti
Foto

To jen potvrzuje skutečnost, že všechno podstatné už bylo vymyšleno dávno před námi. Nic nového pod sluncem. :-)

1 0
možnosti

...R^...díky za zajímavý exkurz...píšu to ke všem třem částem vaší fraktálové cesty do hlubin čtenářovy duše....

..a vzpomněl jsem si na knihu, díky které jsem dosud o fraktálech alespoň minimální potuchu ....Arthur C. Clarke ....Duch z Grand Banks ..1992...u nás Polaris v roce 1996....

...vaše články mne v mých zanalostech postrčily o něco dál....;-)

1 0
možnosti
Foto

Díky za tip - jestli je to ta kniha o Titanicu, tak tu jsem kdysi četl.

Do hlubin čtenářovy duše bych se ale neodvážil.

Ještě by tam na mě něco vybaflo...  :-)

1 0
možnosti
Foto

Vynikající článek, moc pěkně napsáno. Víte o čem píšete a máte didaktické schopnosti. R^

2 0
možnosti
Foto

Dík za návštěvu. Učitelování jsem zatím pověsil na hřebík, ale možná se k němu před důchodem na pár let vrátím.

0 0
možnosti

Přistavte mi fiakr. Odjíždím :)))

1 0
možnosti
Foto

Jen co si vyřídím stavební povolení :-)

0 0
možnosti

To je masakr motorovou pilou! :-))))). Moc pěkné.

2 0
možnosti
Foto

No jo, některé fakt jako pila vypadají. Zdravím.

1 0
možnosti
Foto

Slovo "matyka" má velkou šanci stát se předmětem češtinářské bitvy :))

Jinak se to dobře četlo R^

3 0
možnosti
Foto

Na bitvu jsem připraven. Sněhové koule se chladí v mrazáku.

Aspoň bude rotyka (podle vzoru matyka).

2 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,54
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.