Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Matematika je bytostně exaktní, zatímco řeč je spíše poetická. O tom jsem se hádal se svým otcem, matematikem. Shoda nebyla žádná. Je vyjadřování logické a pak asociativní, básnické.Musíte mít obojí z toho. Když píšete tyto svrchovaně zajímavé věci, musíte vládnout tím i tím. To je zvláštnost, ba kuriosita. Gratuluji. Pište dál.

1 0
možnosti
Foto

Díky. Já myslím, že vyjadřování je primárně asociativní a teprve sekundárně logické. Proto je v jazyce tolik paradoxů. Ale to je čistě můj soukromý názor... :-)

A lidé to tak asi mají rádi. Proto se logické esperanto nikdy moc neujalo...

0 0
možnosti

Omlouvám se za pozdní reakci. Možná už tuto diskusi nečtete. Ale objevil jsem poklad. Čeština všední i nevšední. Vydavatelství Academia v roce 72. Krásný doplněk Eisnera.

1 0
možnosti
Foto

Díky za tip. Až budu v Čechách tak se po ní podívám. :-)

0 0
možnosti
Foto

Bylo by příliš troufalé požádat Vás o projetí našeho blogu Vaším programem?

Proč by to mohlo být zajímavé: Píšeme dva, já s manželkou. Konkrétní text sice napíše jeden, ale druhý ho koriguje, opravdu se nedá říct, čí to je text. Také tu padla zmínka, že by statistika mohla vyjadřovat, zda je text spíše emotivní nebo vědecký. To naše je beletrie, ale chceme psát o vědě. Podle všeho bychom měli být někde na pomezí.

Kdyby Vás problém zaujal, adresa našeho blogu je: http://mentzlovi.blog.idnes.cz/

1 0
možnosti
Foto

Nebylo. Naopak jsem rád, že se počet pokusných křečků vyšplhal na hranici 9, což je moje oblíbené číslo. :-)

Už jsem Vás přicvaknul, ale se 7 blogy si myslím, že se z toho moc vykoukat nedá... Statistika přece jenom potřebuje data. Hodně dat.

1 0
možnosti

Vy jste posedlý čísly. Chtěl byste číslo na Boha? Pochopil jsem to tak, že chcete telefonní číslo. No to máme všickni. Jen se obávám že Vy hledáte ne číslo na Boha, ale pro Boha. Musím Vás ujistit, že s touto matematikou neuspějete. D.

1 0
možnosti
Foto

Já hledám číslo od Boha :-)

1 0
možnosti
Foto

Tak já jsem někde na druhém místě,ale vůbec nechápu, v čem jsem tak dobrá, skoro nejlepší;-D

1 0
možnosti
Foto

To není tabulka ve smyslu čím výše tím lépe. Prostě ukazuje zda je tvé používání slov blíže k mužskému či ženskému statistickému profilu.

Tu polaritu (tedy to, že vyšší hodnoty indikují podobnost s průměrným ženským profilem) jsem vybral zcela náhodně. Klidně jsem to mohl udělat obráceně a pak bys byla na chvostu. Je to prostě jen statistický údaj.

1 0
možnosti

...hanebně přiznávám...že tentokrát...poprvé...jsem smysl sestavení takovéto statistiky vůbec nepobral....připadá mi poněkud samoúčelná...ale možná je to jen můj dojem....

1 0
možnosti
Foto

Tuhle statistiku jsem udělal protože se na to kdysi někdo zeptal a mě to taky zajímalo.

Zda má a nebo nemá smysl - to si musí každý zodpovědět sám.

Pro mě je zajímavá v tom, že ukazuje jaké možnosti (a omezení) zkoumání individuálního stylu má. To se na vyšší úrovni používá třeba při zkoumání literárních podvrhů. A na ještě vyšší úrovni to používají některé firmy (třeba Google) pro sestavení statistických modelů řeči, kterými učí počítače komunikovat s lidmi v jejich přirozeném jazyce.

3 0
možnosti
Foto

Tak jsem k výsledkům přicvaknul ty dva opozdilce: DT plus JCh :-)

1 0
možnosti
Foto

Jene, diky.

Jiste je to pro me psani zajimavy vysledek. Prilis vazne to vsak neberu. Neco to vsak rika.

Stejne jako jsi napsal nize o sobe, mam ve zvyku pouzivat logicke spojky jako tudiz. Tvuj program takova slova hodnoti ocividne nizkymi cisly. Tez se snazim vyjadrovat nuancovane ale presne, a to by take mohlo nejak hrat roli.

Kolik mych clanku a ktere jsi programem sjel?

Tesim se a jsem zvedav na slibeny komentar Dany ke svemu vysledku.

1 0
možnosti

No to máme sakra štěstí. Moje žena je akademická malířka a já jsem trumpetista. V těchto věcech se mýlit můžeme těžko. Tedy to shrnu. Je možné malovat podle předloh, hrát na trumpetu jako Armstrong a dá se tak i živit. Jen ten origoš je od Boha. To je ten rozdíl , patrný.

1 0
možnosti
Foto

Jen mít na pánaboha číslo :-)

1 0
možnosti

Tak znova. Moje odpověď se nedošla, tak to musím psát znova. Žádný umělec, či vědec netvoří z ničeho. Dinosaurus je jen pojem vědecký. Není to nic nedokonalého. Tito tvoři byli zde déle, než my . Psal jsem něco o Mozartovi. Když se ho ptali, jak tvoří, řekl prostě, že když je v dobrém rozmaru, melodie a harmonie k němu prší s hůry. On to jen píše do not. Tak odkud to u všech čertů bylo, když ne z nebe. Každý nápad od někud spad. Asi se shora, podotkl by Newton. Omlouvám se, již jsem ovíněn a computer blbne.

1 0
možnosti
Foto

Já jsem to samozřejmě myslel jenom obrazně. Ale vzpomněl jsem si při té příležitosti ještě na něco, co s tím souvisí.

Jeden můj spolužák vždycky říkal, že jsou dva druhy hudby: napadnutá a vymyšlená. Tedy rozdělené podle toho, zda to člověk vypotí a nebo pochytá odněkud seshora. Klasickým příkladem jsou fanfáry v Sinfoniettě - to by se vymyslet nedalo. Taková věc musí člověka napadnout... :-)

1 0
možnosti

Ve skutečnosti je to prosté. Jen je tady podmínka. Naprosto nevystačíme s materialistickým světonázorem. Tak tedy pár dogmat. (Jak že se tomu říká v matematice? Konstanty?) Bůh existuje. Mozek myšlenky netvoří, pouze převádí signály shůry. Jsme nehmotné bytosti, dočasně obalené hrubou hmotou. Et cetera, musím do města.

1 0
možnosti
Foto

No, to mi připomíná diskusi zda umělec či vědec svá dílá vytváří z ničeho a nebo jen objevuje již vytvořené konstrukce. Jinými slovy zda při tvorbě pouze vykutáváme ze země již vzniklé dinosaury a nebo zda skutečně vytváříme něco úplně nového. Ale to už je téměř metafyzika... :-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS