Čtvrtek 2. dubna 2020, svátek má Erika
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 2. dubna 2020 Erika

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D18u56š83a28n 96D39o40u47š27a 1915345378328

Matematika je bytostně exaktní, zatímco řeč je spíše poetická. O tom jsem se hádal se svým otcem, matematikem. Shoda nebyla žádná. Je vyjadřování logické a pak asociativní, básnické.Musíte mít obojí z toho. Když píšete tyto svrchovaně zajímavé věci, musíte vládnout tím i tím. To je zvláštnost, ba kuriosita. Gratuluji. Pište dál.

+1/0
15.6.2016 15:49
Foto

J63a30n 56Ř23e17h73á20č25e31k 7400916111955

Díky. Já myslím, že vyjadřování je primárně asociativní a teprve sekundárně logické. Proto je v jazyce tolik paradoxů. Ale to je čistě můj soukromý názor... :-)

A lidé to tak asi mají rádi. Proto se logické esperanto nikdy moc neujalo...

0/0
15.6.2016 17:56

D14u70š64a64n 90D29o86u70š30a 1725125638948

Omlouvám se za pozdní reakci. Možná už tuto diskusi nečtete. Ale objevil jsem poklad. Čeština všední i nevšední. Vydavatelství Academia v roce 72. Krásný doplněk Eisnera.

+1/0
15.6.2016 7:38
Foto

J44a47n 31Ř37e40h77á63č16e76k 7250816961425

Díky za tip. Až budu v Čechách tak se po ní podívám. :-)

0/0
15.6.2016 8:06

R77u80d27o85l25f 91M27e11n34t68z82l 4612114157496

Bylo by příliš troufalé požádat Vás o projetí našeho blogu Vaším programem?

Proč by to mohlo být zajímavé: Píšeme dva, já s manželkou. Konkrétní text sice napíše jeden, ale druhý ho koriguje, opravdu se nedá říct, čí to je text. Také tu padla zmínka, že by statistika mohla vyjadřovat, zda je text spíše emotivní nebo vědecký. To naše je beletrie, ale chceme psát o vědě. Podle všeho bychom měli být někde na pomezí.

Kdyby Vás problém zaujal, adresa našeho blogu je: http://mentzlovi.blog.idnes.cz/

+1/0
14.6.2016 12:07
Foto

J61a43n 57Ř54e58h22á38č72e92k 7920106231475

Nebylo. Naopak jsem rád, že se počet pokusných křečků vyšplhal na hranici 9, což je moje oblíbené číslo. :-)

Už jsem Vás přicvaknul, ale se 7 blogy si myslím, že se z toho moc vykoukat nedá... Statistika přece jenom potřebuje data. Hodně dat.

+1/0
15.6.2016 7:11

R89u36d55o81l67f 57M51e16n52t43z57l 4192464937196

Aha, to je pravda. Časem se to zlepší, počítáme se dvěma články týdně. Tak po prázdninách bychom mohli být někde na pětadvaceti, koncem roku na stovce. Pokud nám ještě vystačí dech.

Zatím děkujeme.

+1/0
15.6.2016 7:45
Foto

J77a48n 74Ř39e72h23á54č43e66k 7370476291485

Za málo. Přeju hodně dechu. Trumpetista by s tím neměl mít problémy. :-)

+1/0
15.6.2016 8:07

R18u34d92o24l78f 79M20e96n23t10z93l 4522624437186

Koukám, že máme hodnotu 0,28. Vy jste hranici odhadoval někde na 0,2. Když uvážíme, že to byl jen odhad a že 7 blogů je pro statistiku opravdu málo, tak to docela odpovídá.

+1/0
15.6.2016 9:03
Foto

J98a10n 44Ř22e28h29á93č53e27k 7700496331445

Mějte ale na paměti, že tu formulku i výběr slov pro genderový koeficient jsem jen tak odhadl. Určitě by se to dalo implementovat lépe.

0/0
15.6.2016 17:58

D92u87š54a29n 38D12o96u28š50a 1425405668828

Vy jste posedlý čísly. Chtěl byste číslo na Boha? Pochopil jsem to tak, že chcete telefonní číslo. No to máme všickni. Jen se obávám že Vy hledáte ne číslo na Boha, ale pro Boha. Musím Vás ujistit, že s touto matematikou neuspějete. D.

+1/0
12.6.2016 18:40
Foto

J22a63n 47Ř80e86h20á79č45e44k 7660916351115

Já hledám číslo od Boha :-)

+1/0
12.6.2016 18:44
Foto

Š29á23r79k74a 53M38e56d75k14o34v55á 7734235606450

Tak já jsem někde na druhém místě,ale vůbec nechápu, v čem jsem tak dobrá, skoro nejlepší;-D

+1/0
12.6.2016 17:53
Foto

J89a57n 66Ř14e54h44á16č40e15k 7460836391525

To není tabulka ve smyslu čím výše tím lépe. Prostě ukazuje zda je tvé používání slov blíže k mužskému či ženskému statistickému profilu.

Tu polaritu (tedy to, že vyšší hodnoty indikují podobnost s průměrným ženským profilem) jsem vybral zcela náhodně. Klidně jsem to mohl udělat obráceně a pak bys byla na chvostu. Je to prostě jen statistický údaj.

+1/0
12.6.2016 18:02
Foto

Š98á58r31k62a 93M36e81d83k48o75v88á 7114205176170

Tak být na chvostu také není nejhorší:-)

+1/0
12.6.2016 18:08
Foto

J39a91n 16Ř72e59h43á55č85e98k 7860796661225

Pokud jde o tabulku koho bude mít obr Koloděj k večeři, tak určitě :-)

+2/0
12.6.2016 18:11

L82a73d37i68s98l13a75v 54N12á92d79v86o77r61n51í81k 6774125447366

...hanebně přiznávám...že tentokrát...poprvé...jsem smysl sestavení takovéto statistiky vůbec nepobral....připadá mi poněkud samoúčelná...ale možná je to jen můj dojem....

+1/0
12.6.2016 17:13
Foto

J98a10n 23Ř40e21h79á19č52e72k 7320746231695

Tuhle statistiku jsem udělal protože se na to kdysi někdo zeptal a mě to taky zajímalo.

Zda má a nebo nemá smysl - to si musí každý zodpovědět sám.

Pro mě je zajímavá v tom, že ukazuje jaké možnosti (a omezení) zkoumání individuálního stylu má. To se na vyšší úrovni používá třeba při zkoumání literárních podvrhů. A na ještě vyšší úrovni to používají některé firmy (třeba Google) pro sestavení statistických modelů řeči, kterými učí počítače komunikovat s lidmi v jejich přirozeném jazyce.

+3/0
12.6.2016 17:35

L69a11d73i47s29l12a17v 40N62á36d98v35o84r81n81í14k 6134315847456

...a hele.... a vida....díky za osvětlení...to s těmi literárními podvrhy by mne vůbec nenapadlo....R^

+1/0
12.6.2016 19:54
Foto

J39a23n 81Ř60e96h57á29č92e33k 7810796271655

No, obecněji vzato, vývoj vědy to je taková nekonečná posloupnost uliček s tím, že dopředu nikdy není jasné, která z nich bude slepá.

Když se pár nadšenců v polovině 19. století začalo hrabat v komplexních číslech (to jsou ty potvory s íčkem), tak se zdálo, že taková věc nikdy k ničemu nebude... a ejhle... o půl století později se ukázalo, že pro kvantovku jsou taková "nesmyslná" čísla náramně užitečná :-)

+2/0
12.6.2016 20:13

M17a60r76i44e 57Š98í37p95k45o72v23á 5142352964377

No jo, rytíř slepých uliček Jára....chybí:-)

+1/0
14.6.2016 16:36
Foto

J48a68n 11Ř88e77h40á55č28e23k 7490716811235

Tak jsem k výsledkům přicvaknul ty dva opozdilce: DT plus JCh :-)

+1/0
12.6.2016 7:11

J17a80r56o80s69l67a73v 30C36h68u72d84á17č42e76k 7184465926325

Jene, diky.

Jiste je to pro me psani zajimavy vysledek. Prilis vazne to vsak neberu. Neco to vsak rika.

Stejne jako jsi napsal nize o sobe, mam ve zvyku pouzivat logicke spojky jako tudiz. Tvuj program takova slova hodnoti ocividne nizkymi cisly. Tez se snazim vyjadrovat nuancovane ale presne, a to by take mohlo nejak hrat roli.

Kolik mych clanku a ktere jsi programem sjel?

Tesim se a jsem zvedav na slibeny komentar Dany ke svemu vysledku.

+1/0
12.6.2016 8:17

J31a65r83o22s78l38a87v 86C61h41u63d94á85č27e23k 7874645266425

Upresneni aby nedoslo k nedorozumeni:

... komentar Dany k jejimu vysledku.

+1/0
12.6.2016 8:34
Foto

J43a66n 33Ř16e21h10á37č14e69k 7960776191755

No brát to moc vážně skutečně nemá cenu - na to by bylo potřeba trochu propracovat metodiku a udělat pár předběžných testů. Tohle je jen taková blogová kratochvíle.

Nicméně to, že v nejnižších hodnotách se sešli tři "vědátoři" vypovídá, že ten koeficient je spíš indikátorem logicky výkladového stylu (versus emocionálně vyprávěcího). Mohla by z toho být celkem hezká diplomka, kdyby se toho někdo chopil a chtěl to udělat pořádně... :-)

Časové rozpětí zpracovaných článků a jejich počet je uveden ve výsledcích hned na začátku.

+1/0
12.6.2016 16:53

J55a48r60o57s33l68a77v 52C81h80u21d87á72č73e86k 7674925546225

Souhlasim.

+1/0
12.6.2016 18:52

D91a14n58a 64T96e58n71z21l50e33r 5270892825323

Souhlas R^

Bylo by to moc zajímavé, dál to rozpacovat - dobrý nápad s tou diplomkou.

+1/0
12.6.2016 19:08

D86a48n46a 65T65e64n95z48l88e61r 5850212285483

rozpRacovat...

:-) jdu si dát kafe

+1/0
12.6.2016 19:09

D36a49n45a 76T51e65n27z71l95e83r 5620972605563

Moc a moc díky! Vlastně jsem to tak i čekala. Témata, která zpracovávám, mají zdroje, které jsou psány muži. Tedy z velké většiny muži. V průběhu rešerší čtu velice intenzivně tak tři až sedm dní všechny dostupné prameny. Proto jsem trochu čekala, že mě specifický druh vyjadřování (genderově specifický) musí nějak ovlivnit. Netušila jsem, že až tak moc - ale beru to jako... kompliment.

Opravdu moc díky! R^

+1/0
12.6.2016 19:07
Foto

J36a28n 63Ř90e38h65á85č34e50k 7110366881265

Ono taky není jasné jaká slova si pro takovou studii vlastně vybrat. Tady to ta "výkladová" slůvka trochu posunula, ale pokud bychom si vybrali jiná, tak by to zase posunulo něco jiného.

Asi nejlepší by bylo udělat nejdřív studii, ve které by se zjistilo jakou "genderově rozlišovací" schopnost každé slovo má a potom výslednou známku příslušně ovážit.

To už by si ale opravdu vyžádalo diplomku.

+1/0
12.6.2016 19:21

D52a24n95a 77T84e40n32z84l10e87r 5490472265153

R^ Přesně. Zajímalo by mě, jestli se takhle dají odhalit i profesionální ghostwriteři.

+1/0
12.6.2016 20:07
Foto

J24a51n 61Ř13e67h14á48č22e70k 7960946821615

To je jedna z možných aplikací - a samozřejmě se na tom tvrdě pracuje:

http://www.thebestschools.org/resources/detecting-deterring-ghostwritten-papers-best-practices/?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com

https://www.reddit.com/r/MachineLearning/comments/2ijzaz/massive_scientific_plagiarism_detected_by/

0/0
12.6.2016 20:19

D62a11n98a 44T49e62n49z73l56e98r 5150762675373

R^ Děkuju za ty linky R^

+1/0
12.6.2016 22:01

D71u35š40a24n 53D21o60u70š82a 1885975688848

No to máme sakra štěstí. Moje žena je akademická malířka a já jsem trumpetista. V těchto věcech se mýlit můžeme těžko. Tedy to shrnu. Je možné malovat podle předloh, hrát na trumpetu jako Armstrong a dá se tak i živit. Jen ten origoš je od Boha. To je ten rozdíl , patrný.

+1/0
11.6.2016 13:28
Foto

J76a40n 53Ř98e82h12á77č69e82k 7110536101835

Jen mít na pánaboha číslo :-)

+1/0
11.6.2016 22:01

D76u40š67a51n 56D35o98u75š76a 1855395828518

Tak znova. Moje odpověď se nedošla, tak to musím psát znova. Žádný umělec, či vědec netvoří z ničeho. Dinosaurus je jen pojem vědecký. Není to nic nedokonalého. Tito tvoři byli zde déle, než my . Psal jsem něco o Mozartovi. Když se ho ptali, jak tvoří, řekl prostě, že když je v dobrém rozmaru, melodie a harmonie k němu prší s hůry. On to jen píše do not. Tak odkud to u všech čertů bylo, když ne z nebe. Každý nápad od někud spad. Asi se shora, podotkl by Newton. Omlouvám se, již jsem ovíněn a computer blbne.

+1/0
10.6.2016 19:18
Foto

J70a11n 91Ř28e20h45á79č76e71k 7430126101315

Já jsem to samozřejmě myslel jenom obrazně. Ale vzpomněl jsem si při té příležitosti ještě na něco, co s tím souvisí.

Jeden můj spolužák vždycky říkal, že jsou dva druhy hudby: napadnutá a vymyšlená. Tedy rozdělené podle toho, zda to člověk vypotí a nebo pochytá odněkud seshora. Klasickým příkladem jsou fanfáry v Sinfoniettě - to by se vymyslet nedalo. Taková věc musí člověka napadnout... :-)

+1/0
11.6.2016 8:36

D73u88š67a87n 33D86o23u68š43a 1295135408418

Ve skutečnosti je to prosté. Jen je tady podmínka. Naprosto nevystačíme s materialistickým světonázorem. Tak tedy pár dogmat. (Jak že se tomu říká v matematice? Konstanty?) Bůh existuje. Mozek myšlenky netvoří, pouze převádí signály shůry. Jsme nehmotné bytosti, dočasně obalené hrubou hmotou. Et cetera, musím do města.

+1/0
10.6.2016 9:12
Foto

J71a68n 18Ř98e54h23á25č41e41k 7760776641905

No, to mi připomíná diskusi zda umělec či vědec svá dílá vytváří z ničeho a nebo jen objevuje již vytvořené konstrukce. Jinými slovy zda při tvorbě pouze vykutáváme ze země již vzniklé dinosaury a nebo zda skutečně vytváříme něco úplně nového. Ale to už je téměř metafyzika... :-)

+1/0
10.6.2016 16:56

D17u30š16a14n 96D64o50u34š60a 1205185888618

Nedivte se, že se Vám to nepodařilo. Ono se to samozřejmě daří neustále, jen to nejsme schopni vnímat přímo, nýbrž jen zprostředkovaně, působením. Není to tak složité. Nejdostupnějším příkladem jsou sny. V nich mnohdy dostáváme tak komplexní informace a jak? Prostřednictvím obrazových alegorií. Žádná slova, ale jakmile přejdeme do bdělého vědomí, zjistíme s úžasem kolik slov musíme použít k výkladu takové informace. Podobně působí hudba, nebo výtvarné umění. Zkuste slovy vyložit muziku např. od Bacha. Kolik by bylo třeba slov? Deset na trilion? Nejsem matematik, zapomněl jsem už i malou násobilku.

+1/0
10.6.2016 8:40
Foto

J52a69n 82Ř36e80h87á86č77e73k 7200686721875

Těch slov by bylo potřeba v průměru 197 na takt :-)

+1/0
10.6.2016 16:53

M87a84r89i42e 21Š88í32p42k78o92v61á 5392322484887

vidíš, to je pořád nekonečno, a co neskutečno?;-D

+1/0
10.6.2016 17:20
Foto

J17a21n 58Ř10e19h91á70č54e57k 7140946881765

Nebotana Neskuteč :-)

+2/0
10.6.2016 17:27

M23a43r19i47e 41Š18í75p64k43o27v97á 5282652294727

To je sestra Neribanny Neapač?:-)

+1/0
10.6.2016 17:31

M75i31c96h57a49l 96Š69t61o61s67e62l 7952277407416

Jsi neskutečně nebotanický .-)

+1/0
10.6.2016 18:06
Foto

J38a26n 10Ř55e28h45á83č23e96k 7240716341735

Princ z Nebotanic :-)

+1/0
11.6.2016 8:37

D92u59š80a53n 72D96o77u36š16a 1475485788528

Ještě malá poznámka k šestému odstavci. Myslet beze slov nejen jde, ale je to dokonce podmínka jakékoliv myšlenky formulované do slov. Jen to není přístupné našemu bdělému vědomí. Jako se duch odívá tělem, tak se protomyšlenka zhmotňuje slovem. Je to možné snadno zažít ve změněných stavech vědomí, při telepatii a ve stavech blízkosti smrti. Telepatii jsem zažil s manželkou několikrát, nemám to vyčteno. Je to zažitý fakt. Zajímavé je, že ona "protomyšlenka" se sama překládá do jakéhokoliv jazyka. Takto lze mluvit s kýmkoliv, bez ohledu na jazykové bariéry. Toto nejspíš měl na mysli Fulcanelli, když psal o univerzálním jazyce. Dá se tak mluvit i se zvířaty. Zase žádná novinka. Normálně takto mluvím se svými psy. Snad pro Vás nebude tato mystika příliš silná káva.

+1/0
9.6.2016 19:55
Foto

J80a56n 78Ř77e21h57á34č11e88k 7810286201105

No pokud to tak je, pak by ta analogie byla ještě přesnější než jsem si myslel. To "protomyšlení" by pak bylo skutečné tělo našeho racionálna a jazyk by na něj v té finální fázi už jen hodil nějaký ten svršek.

Mě se to ale opravdu nepodařilo. A to jsem přemýšlel o matice, která se někdy dá opřemýšlet (podle vzoru okecat) obrázky. Nevím jak by to dopadlo, kdybych se rozpřemýšlel o podmínkách vzniku francouzské revoluce.

Ono to taky záleží na tom, co vlastně označíme jako myšlení. Mozek je schopen různých aktivit - od tušení stínu až po diferenciální počet. A na těch nižších (nebo vyšších - podle toho jak se na to díváte) úrovních ta slova asi nepotřebuje.

Přirovnal bych to k vyšším programovacím jazykům versus programování ve strojovém kódu, kdy s tím počítačem komunikujete na úplně jiné úrovni...

0/0
10.6.2016 7:26

D37u91š17a98n 43D76o72u95š68a 1115865198338

Svatá prostato!! Tak hluboké a podnětné téma a hned začnou husy potrefené kejhat. Vždyť stačí tak málo. Čtěte Blesk, Rytmus života a bude vám dobře. Kdyby se tu Voltaire zjevil, ten by to schytal! Víte proč se Ježíš tak dlouho neukázal? Jednou mu to ukřižování stačilo.

+1/0
9.6.2016 19:06
Foto

J30a61n 15Ř31e77h61á75č74e63k 7360436291125

Technická poznámka: tady nevím na co přesně reagujete. Pod každým příspěvkem je tlačítko reagovat, ale zobrazí se teprv pokud na něj najedete myší. Pak se to řadí správně (i když je možné, že některé přístroje to tlačítko ignorují). Například žehlička... :-)

+2/0
10.6.2016 7:18

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz