Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

P89e36t22r 24B47r61a28n45t

17. 5. 2017 14:07

Jako (bývalý) učitel matematiky jsem si to četl div ne se slzou v oku... díky díky za dojemné připomenutí :-) Netušil jsem, že takový blog existuje, hned si jdu přečíst další díly.

1 0
možnosti
Foto

To, že takový blog existuje vyplývá z Cimrman-Brouwerovy věty: :-)

"Nechť M je lokálně kompaktní metrický prostor a F(x) spojitá funkce na tomto prostoru, splňující Lipschitzovu podmínku s konstantou K>0, pak existuje právě jeden blog zabývající se komplexními čísly."

0 0
možnosti
Foto

Dobrý den. Komplexně vzato je to vcelku triviální. ovšem extrahovaně jsem z toho kompletně jelen. Děkuji.

2 0
možnosti
Foto

Doslechl jsem se, že budeš mít paralelní přednášku z češtiny.

Tak se těším. :-)

2 0
možnosti

No, rozhodně mi vyhovuje spíše ten pohled geometrický.

Akorát pořád nevím co vynášet na osu z :-). To budou zřejmě ty exotické číselné systémy?

1 0
možnosti
Foto

Na osu z lze při mariáši vynášet trumfy :-)

Jinak v okamžiku, kdy se komplexní čísla stala součástí matematického mainstreamu, což bylo zhruba v polovině 19. století, tak se samozřejmě pár nadšenců (např. William Hamilton) pokusilo najít prostorový ekvivalent komplexních čísel.

Ale ukázalo se, že ve trojrozměrném prostoru to není možné. Zajímavé ale je, že pokud přidáme jednu dimenzi, tak ve 4D už to zase funguje. Takovým číslům se říká kvaterniony a zmíním se o nich v závěru této miniserie.

1 0
možnosti
Foto

šmarja....proč jsem se líp neučila...mám sice maturitu z matiky, ale bylo to vo fous...R^

2 0
možnosti
Foto

No asi jste měla něco lepšího na práci. :-)

Díky za nákuk.

0 0
možnosti
Foto

jsem z toho komplexně hotovej:-)

5 0
možnosti
Foto

Já jsem z toho reálně překvapenej :-)

0 0
možnosti
Foto

Čím to je, že vždycky když dočtu Váš blog Jene, tak si připadám jako zedník na Sorbonně?

3 0
možnosti
Foto

Já se tu la%tku snažím držet tak, aby to bylo k přečtení se solidní znalostí středoškolské matiky. Ale ono je jí poměrně dost a rychle se zapomíná. :-)

Já už si třeba skoro nic nepamatuju z biologie a to jsem byl na buňku expert.

3 0
možnosti

R^ Recepty Dobromily jsou stravitelné, jako všechno ostatní a možná koutkem oka jsem zahlédl překlep ve výsledku (-2+8i), ale možná se mi to jen zdálo :-) Jako vždy, karma. R^

1 0
možnosti
Foto

Díky za opravu. R^

Já se bláhově domníval, že 3+8=8, ale po konzultaci s kalkulačkou Vám musím dát za pravdu. Je to opravdu 11 :-)

1 0
možnosti
Foto

Zdravím.

Ač komplexní čísla nebyl zrovna můj obor v matematice, tak jsem je dvakrát doučoval studenty elektro-fakulty. Kdysi dávno mého švagra a mého pražského kolegu, kteří oba studovali tuto fakultu při zaměstnání. Komplexní čísla jsou velmi vhodná pro popis elektřiny a tak je elektroinženýři musí alespoň trochu ovládat.

1 0
možnosti
Foto

Zdalipak víš, která reálná funkce z reality v noci na dnešek překročila hodnotu 1600 a právě teď překračuje hodnotu 1700? Žasnu a nestačím se divit, i když se mi to líbí. :-)

1 0
možnosti

No, tak jak bych to tak jenom....no, s těma obrázkama ses trochu pokazil:-)

Jó, takovej fraktál, to je fešák. Ale zase jsi to vynahradil textem, který jsem mohla hbitě přeskočit (jak hospo-dýňka přes plot;-D!)

Parádní blog, hodný vítěze Blogera roku - kterým pro mě prostě jsi!VR^

2 0
možnosti
Foto

Obrázky budou časem. Zatím můžeš skákat přes kaluže. :-)

1 0
možnosti

Ze součinu dvou malých komplexů může vzniknout jeden pořádný komplex a proto ať si tam to "i na druhou" klidně plave .-)

2 0
možnosti
Foto

Komplexu se lze zbavit, ale musíš za svitu měsíce pronést zaříkávadlo:

dexempo multo šumpoplex :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,45
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.