Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Krásné a instruktivní. :-)R^ Karma R^

1 0
možnosti
Foto

Zdravím do světa hvězd. :-)

0 0
možnosti
Foto

Honzo, Ty se vyblbneš, ještě k tomu v létě. :-) Možná jsi tento článeček napsal dříve nebo jsi teď utekl před vedrem venku do airco chlazené místnosti a nevíš, co dělat.

Rovnice je přece jasná jak facka. Každý trochu exaktně nebo technicky vzdělaný člověk přece ví, že e**it (kde e a i jsou známé konstanty a t je čas) je rovnice popisující obíhaní po jednotkové kružnici. Když za t dosadíme konstantu pí, tak od +1 oběhneme polovinu kruhu (celý kruh je jak známo 2pí). Takže se dostaneme do bodu -1+ 0i. Když k tomu přičteme 1, tak jsme v nule. QED. Toto pochopitelně není kompletní a zcela korektní důkaz z definic, protože používám faktu, že e**it je rovnice popisující obíhaní po jednotkové kružnici.

Chtěl jsem si přečíst, co píšeš dál. Když jsem však narazil na slovo trpaslík, tak jsem toho nechal. Možná se Tvé články s trpaslíky někomu líbí, mně však ne. Tví trpaslíci jen zdržují výklad a kdo článek nepochopí bez trpaslíků, tak jej dle mne nepochopí ani se 150 trpaslíky. To je můj názor. Konec konců o pochopení matematiky zde asi nejde, ale o jakousi divnou zábavu.

Sám dělám raději matematiku pořádně a bavit se umím jinak. Tím nechci říci, že dělat matematiku pořádně (jak aktivně tj. vymýšlet nové věci, tak pasivně tj. číst si důkladné články o matematice) není samo o sobě dobrá zábava.

Přeji Ti pěkný zbytek léta. Jsi mladý, najdi si ženskou a trpaslíky nech spát. ;-)

Předem všem děkuji za případné mínusy. Vím, že (pro svéhlavé lidi) na světě není nic horšího než dostávat nevyžádané rady. ;-)

1 0
možnosti
Foto

To nic, já mám na nevyžádané rady takovou velkou lahev od okurek a tam se jich vejde... jéje :-)

A jak říká klasik: nejhorší ze všeho jsou trpaslíci, ty potvory vám vlezou všude a strašně rychle se rozmnožujou. Ale já se jim jednou dostanu na kobylku :-)

3 0
možnosti

Děkuji mnohokrát za komplexního trpaslíka. Chtěl jsem jít na houby a houby! Budu hledat trpajzlíka a ještě ke všemu komplexního. Dosud jsem potkával jen trpaslíky zakoplexované. A teď babo mathematická raď. Jak je rozlišit. A co takový trpaslík žere? Je-li komplexní, pak asi všecko. Anžto funguje komplexně v krabici, nebude to klaustrofobní trpaslík. Nejspíš to bude nějaký podzemní permoník. Ono totiž na přesnosti záleží. Expecielně v matematice. Krásný letní den a dobré točené. Dejte si jich více a ráno bude permoník v bedně mlátit a z Vás vypadne ta nejkrásnější rovnice světa.

2 0
možnosti
Foto

Já jsem zase chtěl jít na draky, ale zjistil jsem, že draci vymřeli a tak by to bylo na draka. A tak jsem šel raději na trpaslíky. V zahrádkách spoluobčanů jsem jich nalezl plný košík. :-)

A trpaslíci skutečně žerou všechno - já jim dávám pizzu, psí granule a květák. Jedinou výjimkou je zakomplexovaný trpaslík. Ten užírá sám sebe. :-)

1 0
možnosti

Výklad byl skvělý, nebudu se ani ptát, jak se mi tato rovnice hodí v reálném životě. ;-D

Ale zajímalo by mě, zda je možné tím vyřešit nějaký praktický problém. Tedy on ani nemusí být praktický, ale může třeba ulehčit řešení nějakého praktického problému. Myslím to tak, že například příchody cestujících na zastávku MHD tvoří Poissonovo rozdělení pravděpodobnosti. Určitě jste MHD někdy cestoval, tak aspoň teď víte, že i toto má své zákonitosti. :-)

Může nám tedy nejkrásnější rovnice být v něčem nápomocna?

1 0
možnosti
Foto

Pokud vím, tak ta nejkrásnější rovnice sama o sobě žádné přímé aplikace nemá.

Ale ta rovnice (8) ze které vyplývá se používá všude tam, kde jsou komplexní čísla zapotřebí, tedy především v elektrickém inženýrství a v kvantové fyzice. Ale i v diferenciálních rovnicích jsou ty komplexní exponenciely často formálně jednodušší než různé změti sínů a kosínů. Navíc výraz exp(ia) je pohodlnějším nástrojem k popisu rotace roviny než příslušná rotační matice 2x2.

Dalším velkým polem pro aplikace je Fourierova transformace, používaná při zpracování signálů:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fourier_transform

1 0
možnosti
Foto

velmi zajímavé. tohle se ve školách, pokud vím, neučí.

1 0
možnosti

Vy tomu rozumíte ? Já som majorom a neviem z toho nič. :-)

2 0
možnosti

Léto, bazén, pivíčko = pohoda. Nejsem matematicky tak zdatný proto mám raději jednodušší rovnice. ;-) Hezký a pohodový den.

2 0
možnosti
Foto

A bylo to právě pomyšlení na čtenáře zoufajícího si nudou na pobřeží francouzské Riviery, na čtenáře zapomenuvšího si doma F.L.Věka, který vedl mou ruku tak, aby se tomuto nešťastníkovi dostalo adekvátně vzrušující četby alespoň do páté hodiny odpolední.

A což teprve komár, který dostane po hlavě stočeným výtiskem tohoto traktátu. Ten si věru rozmyslí se příště přibližovat k vašemu lehátku... :-)

2 0
možnosti
Foto

Profesore, jsou prázdniny;-D

2 0
možnosti

Je, je...je, je - pane presóre, toto Matykání je tzv. prázdninový macadam, že?

Pravda jsou i mnohem jednodušší rovnice, jako např. maso + trojobal + bramborový salát = mňam!:-D:-D:-D

(to je náhrada za to, že v apatyce nebylo co koupit:-)), všechno prý přede mnou nahoře dostal nějaký...Řeháček:-)

2 0
možnosti
Foto

a nejjednodušší rovnice je: má dáti - dal :-)

1 0
možnosti

ta Miss je fakt krásnáR^:-) , díky za seznámení

1 0
možnosti
Foto

jo, je to fešanda :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,45
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.