Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ten poslední fraktál se mi líbí.

Píšeš, že na Matfyzu (asi myslíš pražském) se fraktály neprobírají. Fraktály jsou jistě hezká hračka, pokud se generují v počítači. Mám na Tě pár dotazů:

1. Existují nějaké matematické zajímavé studie o fraktálech? Kromě toho se dívat na to, jaké hezké či méně hezké obrázky generují. Dají se fraktály - výsledky studie fraktálů - někde jinde v matematice použít?

2. Dají se fraktály použít někde jinde mimo matematiku?

- Jistě v grafickém mění.

- Existují hudební verze fraktálů? To by možná šlo nějak zařídit.

- Vím, že architekti se o fraktály zajímali. Znal jsem jednoho profesora na TU v Delftu, který se o ně velmi zajímal. Původem byl Řek a tak trochu umělec. Nevím však, zda v architektuře fraktály byly někdy nějak smysluplně využity.

Předem Ti díky za odpověď. Nemusíš s ní pospíchat. Pokud o tom dovedeš povědět více, tak o tom klidně napiš nový blog.

1 0
možnosti
WW

Fraktál z hudby ne, Hudba z fraktálu ano - nikoliv z barev, které se odvíjí komplikovaně od počtu iterací, ale transponováním výsledků jednotlivých kroků... Není třeba generovat ve stolním PC, stačí mobil a funkce - Mandelbrota na počkání (1296 iterací) viz screenshot z mobilu

http://img24.cz/images/83625501207865763146.jpg

(jen jsem zkoumal ty "asteroidy", o kterých se zmińuje pan Řeháček R^, než se dá kolona do pohybu);-D

1 0
možnosti
FF

Zdar Honzo, jsem ti takhle tuhle jedné dámě, díky těmto tvým školením řekl, že je sice pro mě komlexitně nedefinovatelná, ale přesto fraktálově tak nádherná, že by to k jejímu pochopení mohlo postačit, a že bych se, v rámci svých rozlišovacích schopností tuze rád neomezeně nořil. Ta dáma zvedla hlavu, oči se jí vykulily úžasem, duhovky v nich se roztančily a pupily na mě nevěřícně rozšířeně zíraly. Zřejmě se jí ještě nikdo takto nevyznal. Když se její oči zklidnily, usmála se a řekla: "Vy jste ale brebta!" Měla moc milý úsměv...takový ten....fraktálový;-)

Ano, ano....matematika to je věda, a já bych ji klidně zařadil i do věd humanitních.

6 0
možnosti
FF

prosím, dosaďte si p, "komplexitně"...já totiž jen si na to vzpomenu, jsem hned rozrušený:-)

2 0
možnosti
Foto

nechápu, jak tomuhle nemůže někdo nerozumět...a prohlíží si jen obrázky:-)

4 0
možnosti
Foto

Laik žasne a odborník se diví :-)

2 0
možnosti

takové uspávací, že?:-)))

3 0
možnosti
Foto

tak zhasnout a na kutě! :-)

3 0
možnosti
IM

Já vůbec nevím, o čem píšete, ale je to nádhera... Jako když jsem poprvé uviděla detail sněhové vločky nebo kapky rosy...:-)

2 0
možnosti
Foto

Já v podstatě píšu o krušných podmínkách čínských malorolníků v období před Lidovou revolucí, ale z důvodů cenzury jsem nucen psát v jinotajích, takže to občas může vyznít třeba jako matematika... :-)

4 0
možnosti
Foto

Právě jsem dokončila výrobu tiramisu a při zbylé kávě s vydatnou dávkou amareta jsem prohlížela dnešní noční vydání matykání;-), ale zahlédla jsem i vánoční ozdobu, romantické krajky, vřetenovku až se mi oči protáčely, vzdušné zámky, rozplývající se sny, výstřihy dámských šatů,černé sněhuláky, dokonce i klíště, ten poslední fraktál ...tak ten si nechám před usnutm:-). (omlouvám se, ale matematika se mi od letošní maturity mojí dcery stále více vzdaluje...V)

2 0
možnosti
Foto

Tak Rorschachův test za jedna. Ale do příště dostudovat teorii. :-)

2 0
možnosti

Po shlédnutí blogu mám zřejmě podobný pocit, jak kdybych si pročítal azerbajdžánské vydání časopisu Playboy ... moc hezké obrázky! .-)

1 0
možnosti
Foto

Už vidím, jak si mladí azerbajdžánci tisknou fraktály z netu a pak si pod pokrývkou dělají takové to... zlý nehezký ošklivá věc. :-)

2 0
možnosti
LJ

Sem jsem se v matematice nedostal, tak jsem jenom vděčný divák.

1 0
možnosti
Foto

Tohle je spíš takový matematický folklór - jestli si vzpomínám, tak ono se to neprobírá ani na matfyzu. :-)

1 0
možnosti
MP

R^Krása.

Kdysi dost dávno jsem si naprogramovala pár "mandelbrotů". Počítače byly méně výkonné, s grafikou to bylo ještě horší, takže spíš jen taková exkurze. Že bych se na to po letech znovu koukla? Hm, jsem už líná, takže spíš jen ta teorie a obdivné zírání na poskytnuté výtvory.:-)

1 0
možnosti
Foto

Ale zase se blíží zima, tak byste třeba mohla nějaký ten fraktál uštrykovat :-)

2 0
možnosti
Foto

R^Pro mě, vyšší matematikou nepolíbenou osobu, tohle zůstává prostě velikou, velikou krásou:-).

2 0
možnosti
Foto

O nic nepřicházíte. Mohu vám důvěrně prozradit, že ženy líbají matematika podstatně lépe než matematika. :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,45
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.