Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jako mimo jiné reakci na tuto diskusi jsem napsal tento blog

https://chudacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=672208

1 0
možnosti
Foto

Tak já tu zase jako reakci vztyčím vlaječku :-)[>-] 500 !!

0 0
možnosti

Článek mě taky zaujal. Nejen tématem, ale i humorem s kterým to autor podává. R^

Abych s těmi zázraky navázal na pana Stehlíka, mám k dobru taky jeden:

V roce 1978 jsem se díky zahraničnímu švagrovi dostal na mistrovství světa v hokeji v Praze a měl jsem zakoupené lístky na zápasy 1. s 3. skupiny A a 3. s 4.skupiny A. Naši tenkrát postoupili do finále s Rusy, na které už jsem bohužel vstupenku neměl. Protože jsem nehodlal odjet, aniž bych finále viděl, nezbylo, než zkusit štěstí s překupníky. A vyšlo to. Narazil jsem na nějakého Slováka, který mi na poslední chvíli (last minute :-)) prodal vstupenku za 256 Kčs se slovy, že mám velmi dobré místo. Vše proběhlo v pohodě, sedl jsem si na místo a než začal zápas, maně jsem si tu vstupenku prohlížel. Byla to tzv. VOLNÁ vstupenka a když jsem ji obrátil, na zadní straně bylo tužkou napsáno "M.Šťastný". V tu chvíli mě oblil studený pot. Jak mohl někdo vědět, že mi ta vstupenka přijde do rukou ? Protože na duchařinu nevěřím, zapojil jsem mozkové závity a velice rychle jsem si uvědomil souvislosti - prodal mi to Slovák, je to volná vstupenka, takže asi pochází od Mariana Šťastného, který v té době na MS hrál. Takže žádné čáry, jen obrovská náhoda. Dodnes mám tu vstupenku schovanou. :-)

P.S. To místo bylo opravdu výborné. Hned vedle mě seděla Stella Zázvorková s Lubomírem Lipským a nade mnou věhlasný hokejový obránce František Pospíšil.

4 0
možnosti

R^

:-) Prohlídl jste si dobře toho, kdo Vám vstupenku prodával? Třeba jste to byl Vy sám z budoucnosti ;-D

Nečekané je víc pravděpodobnější než očekávané, což dobře zapadá do kontextu... )))

5 0
možnosti

Krásný článek :-)R^R^

Dovolím si tady popsat zázrak, který jsem zažil na vlastní kůži. Jednu dobu jsem dost pravidelně sázel Sportku, a abych se co nejvíce přiblížil realitě, vyrobil jsem si vlastní losovací zařízení, na kterém jsem si vždy vylosoval celý tiket (10 sloupců), který jsem posléze vsadil. Vylosovaná čísla jsem si zapisoval do souboru na PC (měl jsem prográmek, který uměl tiket vyhodnotit), kde jsem čísla každým dalším losováním přepisoval. Jednou také losuji nová čísla, postupně přepisuji předchozí, až jsem došel ke sloupci 6 a najednou jsem zjistil, že nemám co přepisovat, protože právě u tohoto sloupce jsem vylosoval nejen shodnou šestici čísel, ale shodovalo se i pořadí čísel, jak byly z předchozího losování zapsány. Nemusím připomínat, že ostatní sloupce se markantně lišily. Zázrak. Dokáže někdo spočítat, jaká to byla náhoda? :-)

1 0
možnosti
Foto

To je teda náhoda přímo kuvevská :-)

Jestli jste to trefil i s pořadím, tak by to měly bejt permutace 6 prvků ze 49, takže zhruba 1 ku 49*48*47*46*45*44, ale jelikož čučím na fotbal, tak jsem možná něco přehlíd nebo špatně pochopil.

To číslo vyjde zhruba 10 miliard, takže pokud vezmeme ten Littlewoodův odhad za bernou minci, tak takový superzázrak se člověku povede jednou za tisíc let.

To by vás církev měla prohlásit za Svatého muže, protože takovouto přízeň Bůh jistě neuděluje jen tak ledaskomu.... :-)

2 0
možnosti
Foto

ps. Tady je celkem zajímavá studie z roku 2013 o tom, jak se Američani dívají na evoluci, včetně demografických srovnání

http://www.pewforum.org/2013/12/30/publics-views-on-human-evolution/

2 0
možnosti
Foto

Pro odlehčení této vážné diskuse vkládám odkaz na píseň Voskovce a Wericha, Život je jen náhoda ...

https://www.youtube.com/watch?v=HMCk2Ri0DmQ

Tímto se pro dnešek se všemi v této zajímavé diskusi loučím. V NL je nádherné počasí a odcházím k moři. :-)

4 0
možnosti
Foto

Tak to máš dobrý. Chesapeake Bay, která je technicky součástí Atlantiku, je sice nedaleko, ale moc hezká není. K solidní pláži (Ocean City nebo Rehoboth Beach) to mám tři hodiny autem a to je docela daleko na odpolední výlet.

Ale v amfiteátru na druhém konci našeho parku se zítra hraje Beethovenova Devátá. Tak už jsem si zamluvil rangerskou službu :-)

3 0
možnosti
Foto

No ne , tahle diskuse možná bude další nekonečnou diskusí, každopádně má slušně našlápnuto.;-DR^

2 0
možnosti
Foto

Říp X 188

no nekup to

2 0
možnosti

Jinak, paní Tvrdoňová, bych rád na vašem příkladu opět demonstroval argumentum ad ignorantiam, resp. jeho speciální případ "Bůh mezer". Toho jste se v této diskuzi dopustila opakovaně, když jste z faktu, že něco věda doposud neumí vysvětlit, dovozovala, že to musí být dílo Boha. Nejvíce mě to zaujalo u toho, když jste se pokoušela navodit dojem, že některé chemické reakce nemohou probíhat ve stejném roztoku, což podle vás znamená, že ve stejné době vedle sebe nemohou existovat cukry a báze nukleových kyselin. V čem je to Bůh mezer (a dost ukázkový)? Nu, jenom připomínám historii výzkumu organických sloučenin. Ještě na počátku 19. století se učenci domnívali, že existuje jakási ostrá dělicí čára mezi těmi látkami, které vytváří život (organické) a mezi těmi, které vznikají nezávisle na životě (anorganické). Životu se přisuzovala jakási tajemná síla, kterou někteří považovali za doposud neobjevenou fyzikální sílu, zatímco jiní za působení Boha. Víte, jak to dopadlo? V roce 1828 Friedrich Wöhler prokázal, že může ve zkumavce připravit močovinu, jednoduchou organickou sloučeninu. Věda od té doby urazila velkou cestu, při níž mimo jiné zjistila, že organické sloučeniny jsou jenom rozmanitými sloučeninami uhlíku. A že žádná dělicí čára neexistuje. Dnešní biochemici vám "uvaří" prakticky cokoli, co si zamanete, stačí jenom dostatek času a peněz. Organické sloučeniny mohou podle všeho vznikat naprosto samovolně i v kosmickém prostoru. Pokud se pokusíte napodobit podmínky, které se předpokládají na předvěké Zemi, velmi rychle vám vzniknou i poměrně složité biomolekuly, které jsou považovány za prekurzory současných makromolekul. A vy najednou říkáte, že na základě současné úrovně znalostí některé nemohou vznikat ve stejném roztoku. Že by se nemohly nikdy setkat. To je právě ten Bůh mezer. Zaháníte Boha tam, kde ještě věda nezná vysvětlení.

3 0
možnosti
Foto

Pán Švadlenka,

Ten spomínaný chemik, ktorý bol zvolený aj za vedca roka povedal verejne, že nerozumie evolúcii.

O otázke vzniku života povedal, že to je záhada, kde vedci nemajú ani šajnu ako to vzniklo a takto by sa to malo prezentovať verejnosti.

Čo sa však týka mikroevolúcie, povedal, že tomu rozumie a to aj reálne vidí ako funguje. Nerozumie však makroevolúcii (povedal, že aj iní vedci za zatvorenými dverami priznávajú, že tomu nerozumejú, boja sa to však povedať verejne). Dal verejne výzvu, že pozýva na obed niekoho, kto mu vysvetlí makroevolúciu. Povedal, že sa nebude hádať, len sa bude pýtať, keď nebude rozumieť. Doteraz sa nenašiel nikto, kto by mu to bol ochotný ísť vysvetliť, hoci ateistická komunita k tomu vedcov vyzývala.

Tu o tom hovorí (presunula som to na tú minútu) https://youtu.be/PZrxTH-UUdI?t=3126

Vyzerá to tak, že vy problematike rozumiete. Nechcete mu to ísť vysvetliť? Určite by to bol prínos aj pre vás, môcť sa zoznámiť s chlapíkom, ktorý sa priatelí s vedeckou elitou vrátane držiteľov nobelových cien, má vyše sto patentov, je milionár a z jeho vystupovania vidno, že nie je arogantný nafúkanec, ale rozumný pokorný muž.

1 1
možnosti

Paní Tvrdoňová, proč se takhle zbytečně ptáte? To vypadá, že jste nějak zapomněla, o čem jsme diskutovali spolu. Zase tu rozvíjíte chybnou hypotézu náhodného vzniku funkčního proteinového enzymu a dokazujete na ní, jak nemožné to je. Ale zcela opomíjíte postupný vývoj. Ten jsem vám popsal na příkladu ribozymů / aptamerů, což je mimochodem pěkný důkaz adaptivní evoluce na molekulární úrovni. Proč tyto naše dlouhé diskuze ignorujete? Tím působíte daleko více, nežli si vůbec připouštíte, jako dogmatička, která není přístupná žádné diskuzi. Jenom tady šíříte evangelium jako otravná jehovistka, s manipulativním převrácením toho, co věda doopravdy říká.

2 0
možnosti

Pane Švadlenko, už jednou jsem Vám namítal, že užití aptamerů vyžaduje umělou přípravu a selekci 3,5-nukleotidů a poté další opakované chemické procesy řízené člověkem https://en.wikipedia.org/wiki/Systematic_evolution_of_ligands_by_exponential_enrichment

A to jsme pořád asi tak u vykopání základů, pokud bychom buňku přirovnali k funkční jaderné elektrárně.

Fakt je ten, že na místě pí Tvrdoňové bych už zde v debatě nepokračoval. Čtenáři se chtějí bavit a ne přemýšlet :-/. Poctivých skeptiků si vážím a proto věřím, že jim Bůh ještě poskytne dostatek možností ho poznat. Přeji hezké léto všem účastníkům diskuse.

2 0
možnosti
Foto

Mívám se statistikou velmi často problém. Mnohdy je zneužita k dosažení argumentů, které jsou poplatné vhodně zvolenému souboru vstupních dat.

Ve vašem blogu je statistika využitá pro laické pochopení hloubky času potřebného pro vznik života a současně pro důvodnou tvorbu "tvrdé" kostry vzájemné provázanosti vývoje. Krásná vybalancovanost našeho světa je stvořena mnohokrát potvrzovanými náhodnými jevy v moři času.R^ Díky za prázdninové čtení. Karma.

5 0
možnosti
Foto

No, ona realita je trochu jako bochník chleba. Když ho rozříznete podél, dostanete úplně jiný obrázek, než když ho rozříznete napříč. A v tom spočívá zrádnost statistiky, která se rozřezáváním reality zabývá. :-)

Díky za nákuk.

3 0
možnosti

J53o77s98e49f 90P86o55t78r

12. 7. 2018 0:53

Ještě jednou si dovolím poznámku a to ke Kalovi Tejkalovi a Marii Šípkové.

Vy pane Tejkal a vy paní Šípková jste hezčí a chytřejší než paní Tvrdoňová? Asi jo, že ji zesměšňujete, nebo je to proto, že má jiný názor a vy jste přesvědčeni, že jen váš názor je ten pravý a správný. Jinak ve slušné společnosti platí, že bezdůvodné zesměšńování je projevem primitivizmu. A kolik chybí k tomu abyste od zesměšňování vzali klacky a toho s jiným názorem zpacifikovali?

Paní Šípková se dokonce zachovala hulvácky, když ji napadla, že ze Slovenska zde v této společnosti nemá co dělat.

Pan Tejkal se zase snaží dokázat, že podle statistiky paní Tvrdoňová nemá existovat. A když existuje, proč by nemohl existovat náš vesmír. Pan Tejkal totiž statistiku nepochopil. Statistika počítá pravděpodobnost vzniku nějaké události. Jenže narození člověka není náhodná událost, nějaký člověk se prostě musí narodit, pravděpodobnost je zde "1". Kdyby se nenarodila ona tak by zde stejně s námi diskutoval nějaký její sourozenec.

Nicméně tato je dost obvyklý a samozřejmě falešný argument zastánců vzniku všeho náhodou

2 0
možnosti
Foto

No, možná špatně chápu, ale ono je dost možné, že všichni jsme tu náhodou. tedy paní Tvrdoňová, Vy i já.

Za sebe tomu docela věřím, protože právě náhoda dokáže věci neuvěřitelné.

A neberte se tak vážně :-).

3 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS