Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

tak tohle je jasný, netřeba se k tomu vyjadřovat nebo něco dodávat:-)

1 0
možnosti
Foto

ale jak by na světě bylo krásně, kdyby se národ hádal o dimenzi sféry :-)

0 0
možnosti

R^:-) Vlastně Vás čtu jen kvůli slovnímu vysvětlování, ze kterého (snad) chápu k čemu ta "hrozná" matematika je.

1 0
možnosti
Foto

A možná se časem uchýlím k vysvětlování pomocí komiksu. Jen nevím, zda to bude "Spiderman v triangulační síti" a nebo "Rychlé šípy diferencují varietu" :-)

0 0
možnosti
Foto

Kdysi jsem dělal zkoušku z integrování na diferencovatelných varietách. Měl jsem pocit, že to umím. Udělal jsem si přípravu na dvě strany, a pak mě pan profesor vyhodil na první větě, kterou jsem řekl. Jinak karma! R^

1 0
možnosti
Foto

Já zase jednou při zkoušce z lineárního programování dostal trojku jen za to, že jsem místo "menší nebo rovno" řekl "menší", přestože před tím jsem podle slov páně profesora laboroval někde mezi jedničkou a dvojkou. :-)

0 0
možnosti

Procházka matematikou Rv******* Procházka parkem R^ ;-)

1 0
možnosti
Foto

Ale pozor - lékař varuje:

v parku žijí pohyblivé jednodimensionální variety, zvané hadi :-)

0 0
možnosti

Ve Špindlu nemůžeme doleva dozadu?-)

1 0
možnosti
Foto

tam nemůže doprava ani doprava

pouze kupředu po červené turistické značce :-)

0 0
možnosti
Foto

Velmi zajímavý článek a moc pěkné video na konci.

Zřejmě chceš čtenáře zaujmout a odvést je na dlouhý čas od článků o Karlu Gottovi a od hádání se v diskusích o všem možném. :-) Zajímalo by mne, zda tento článek někdo celý přečte a zcela pochopí včetně důkazů uvedených tvrzení.

Zkoušku z diferenciální geometrie jsem ve 4. ročníku na Mat-Fyzu udělal. Nepamatuji si z toho skoro nic, nikdy jsem to dál nepoužil a nepotřeboval. Tím nechci říci, že to není zajímavý a důležitý obor. Slyšel jsem v 70. letech, že v USA byl tento obor považován za důležitý a matematici, kdo jej dělali byli vážení.

1 0
možnosti
Foto

Už jsem měl připraven alternativní titulek "Riemann, Lebesgue a Gott". Na začátku týdne to vypadalo, že jinak to na hlavní stranu vůbec neprojde. :-)

Zkoušku z diferenciálky jsem taky kdysi dělal, ale s hrůzou jsem zjistil, že všechny matematické učebnice už na straně 2 zabřednou do bezedných teoretických bažin. Tak jsem to nakonec vyřešil tak, že jsem si přečetl jednu učebnici obecné relativity, která ji v prvních 5 kapitolách docela srozumitelně vyložila.

1 0
možnosti

J44a16n 89H68r65u55b98e26š

9. 10. 2019 9:45

Matematiku jsem studoval a mám ji upřímně rád. Přesto se musím přiznat, že některé Vaše postřehy jsou pro mě nové a zpětně mi objasnily to, co jsem se, bohužel, za studií od nikoho nedozvěděl, v učebnicích nedočetl a vlastním uvažováním neodhalil. Moje chyba, že jsem si nekladl dost důsledně otázku, jaký smysl a účel vybudování toho či onoho aparátu má, že jsem se nechal příliš pohltit tím, jak funguje uvnitř. Ten nadhled mi v mnoha ohledech chybí dodnes. Díky.

2 0
možnosti
Foto

Díky za nákuk. Taky s hrůzou vzpomínám na některá skripta, napsaná stylem definice-věta-důkaz. Naštěstí většina moderních učebnic (i některé odborné články) poskytují dostatečnou motivaci i historické pozadí. :-)

0 0
možnosti

Ano.

Obrázky opět moc pěkné...:-)))

Jen na konci chybí věta:

"kdo to dočte až sem, platí láhev něčeho dobrého" :-D

2 0
možnosti
Foto

ty jsi hotová věštkyně... o lahvi (Kleinově) bude příští díl :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,37
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.