Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ano, ano...výraz č.17 mám teď i já. Ovšem hned následuje č.18 - I am shocked!

To, čemu rozumím (předmluva) je úžasné!

1 0
možnosti
Foto

Teď by to chtělo nasadit výraz č. 19 a strčit králíčka do 100D trouby :-)

0 0
možnosti

Hlavně nedávejte králíčka do 100D trouby!-)

.

Já jsem jen 3D trouba.

1 0
možnosti
Foto

už troubějí, už troubějí, v pekáči králíčci :-)

1 0
možnosti
RM

Hezké, hezké. A i docela pochopitelné.

No, když jsme u těch sfér, tak všem dodatečně přeji krásný rok 2020. Přání zde: https://www.qcd.cz/ Akce se vyvolá najetím myši doprostřed (hover)

Je to sice "sféra" (294 stěn) jenom ve 3D, ale i tu složit z navazujících čtyřúhelníků (tj. všechny 4 body jsou v jedné rovině) zhruba stejné plochy je (pro nás matematikou nepolíbené) tak trochu problémek. Nějak se mi do těch zde popisovaných integrálů pro výpočet plochy nechtělo (asi jsem si zatím neochočil tu "neúplnou Beta funkci" ;-)). Pro nalezení těchto bodů jsem nakonec použil nějakou soustavu vztahů se šesti koeficienty (je tam 6 stupňů volnosti na 10 různých tvarů lístečků), které jsem cyklicky iteroval (a měnil o stále menší inkrement), počítal plochu těch lístečků a optimalizoval na minimální směrodatnou odchylku těch deseti ploch.

Pro převod prostorových bodů na transformační koeficienty matrix3d (součást CSS 3D) tj. matematicky zřejmě nalezení afinní transformace je použita gaussova eliminace (12 rovnic a 15 neznámých - řešeních každého "lístečku" je zhruba nekonečno na třetí)

Vybrat z nich to "správné" tj., aby se lísteček neotáčel někde mimo zobrazovaný prostor je už pak duchařina nejvyšší úrovně, kterou radši ani nebudu popisovat (Měření průchodu v čase pomocí getBoundingClientRect a následná optimalizace). A pak už to zbývá jen správně načasovat, aby ty přechody v kombinaci s průhledností nezavařily procesor a skládalo se to postupně odspodu. Výsledné rovnice pohybu jednotlivých vrcholů ve 4D (3D + čas) by byly jistě hezké.

Samozřejmě je to čisté HTML bez jakéhokoliv JS. Jo a v IE jsem to radši ani nezkoušel ;-D (ani ho tu nemám). Takhle daleko se "prakticky" v CSS 3D zřejmě ještě nikdo nedostal, tak si to užijte.

2 0
možnosti
Foto

Fantastická práce! Řekl bych že je to digitální ekvivalent slepování pirátské lodě v lahvi. :-)

Já většinou na "hejbání" v HTML používám javascriptovou knihovnu d3 a pomocí CSS už jenom dolaďuju barvy a fonty. Vůbec jsem nevěděl, že to umí taky věci takhle přemisťovat.

Jestli to chápu správně, tak těch 16 koeficientíků jste si někde předpočítal a pak je do kódu vkopíroval. To tedy klobouk dolů. Vypadá to impozantně. R^

0 0
možnosti
JB

R^ Jsem z toho spíš jelen. Čím víc dimenzí, tím větší nic.

1 0
možnosti
Foto

Jestli máte na mysli to, že jak objem tak obsah povrchu koule klesá k nule, tak to je opravdu dáno naší volbou (hyperkrychlí) jakožto generátorů vícerozměrných jednotek. Bylo by docela zajímavé, jak by v praxi obstály jednotky odvozené z n-sfér. Myslím, že ve starém Egyptě se o něco takového pokoušeli.

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0033895

0 0
možnosti
Foto

Jak to říkal Jára Cimrman? Lepší zajíček v posteli než králíček na pekáči. :-)

1 0
možnosti
JP

Alenka se jako vždy v říši divů ztratila, s nikým si nepomatykala, její IQ matykve se blogem stěží prokulhalo, a Honza si nad ní s přehledem udržel vrchlík. Závěr, že bílý králíček má skoro prázdnou makovici, není sice povzbudivé, ale jak známo, prázdná nádoba potěší nejvíce a mazliví králíčci obzvlášť (zaplaťpámbů aspoň v sexu). Za takové konstelace je třeba se soustředit na skvostný jazyk draka Jabberwocka Tlachapouda. K tomu básník Jaroslav Vrchlíkcký ostatně napsal: Hustě pokryt množinou bodů deprese / víc dimenzí má prostá duše nesnese.

A jen tak mimochodem, dávné kamarádce, která mi občas podlehla a občas náladově ne, jsem říkal Generátor náhodných čísel.

3 0
možnosti
Foto

Tohle byl samozřejmě jen výsek Alenčina bloudění. Z technických důvodů jsem musel vypustit sto-dimenzionální čtverylku a redukci dimenze v podání kočky Šklíby. Alenčina klikatá cesta říší divů jí dokonce vysloužila čestné členství ve spolku cestovních ruchovců. :-)

Tož Vendulce generátorce zdar a náhodným udičkám zvlášť.

Ať se splávek na peřině houpá.

2 0
možnosti
Foto

R^ Skvělé. Takovéto ,,matykání", ergo ,,,vícerozměrovým textem"i doprovozené, TO JE NEJMÍN ́ NA 1*;-)

1 0
možnosti
Foto

No toto, teď abych sháněl vícerozměrný font :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,54
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.