Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FF

Já vím, Honzo,..nemáš to jednoduché. Místo, aby se ti tu rozehrála akademická debata minimálně na úrovni matematicko-fyzikální olympiády, dostane se ti tu duchovního vzdělání a poznání všemi směry...tedy i těmi infantilními;-D Doufám, že tě to nijak nepoznamenává v tvém dalším rozvoji..

2 0
možnosti
Foto

(...njn, ...též zpytuji svědomí)

1 0
možnosti
Foto

Pěkný článek na zajímavé téma. R^ Umíš to pěkně jednoduše vysvětlit. R^

1 0
možnosti
Foto

Dík. Ono to celkem jednoduchý je. Se spalovacím motorem bych se zapotil víc. :-)

0 0
možnosti
FF

Marně se trpělivosti ptám, proč, když dosadím-li 9 dostanu 80 a přitom dosadím-li 80 mám 6399. Proč nemám při 9 jen 78? Ne jak Anička, ale jak Alenka se cítím a

volám Rákosníčka a jeho hvězdy, když štětcem malovat chci....fraktálové duše.

2 0
možnosti
FF

Rákosníček pomohl, ó má zbrklosti, co celý můj život provázíš a jednoduché na složité měníš mi. Pak nediv se, světe, že z číslic tolik obav mám a těch pár na metru, alespoň rozeznám;-)

Spíš Shakespearova Julie než kterákoliv jiná, mně v srdci utkvěla...a tak černé kaňky v barvách, si jdu malovat.

3 0
možnosti
Foto

Přemýšlela jsem o tom už včera. Vaše fraktály jsou krásné, krásné a dokonalé. A to mě malinko zneklidňuje. Jasně, je to můj problém-)...pro mě je dokonalé to, co je nedokonalé.

A R^ máte za to, jak zajímavě  a normálně (co je normální?) píšete i pro naprosté laiky, to neumí moc lidí.

2 0
možnosti
Foto

To v podstatě říkal i Jan Werich: "Dokonalost je znamenitá věc, ale má jednu vadu. Věští konec."

Ony ty fraktály ale v jistém smyslu musí být dokonalé. Jsou zakřivené a poseté poloostrovy přesně tak aby se bez újmy dalo zvětšovat a zvětšovat až do nekonečna. Na to jsou opravdu potřeba precizní proporce.

Jako když házíte sněhovou koulí na strom. Je-li metr od Vás, trefíte ho se zavřenýma očima. Je-li deset metrů, musíte už dobře mířit. A je-li od Vás padesát metrů, musíte mít nejen silnou ruku, ale také neuvěřitelně přesnou mušku.

A ten fraktál je vlastně strom v nekonečnu.

3 0
možnosti
Foto

Nikdy by mě nenapadlo, že si u blogů budu lámat hlavu nad matikou a zároveň si jí těšit oko. Tak nějak celkově si vůbec nevzpomínám, kdy jsem si nad matikou těšila oko, s výjimkou VŠ, kde jsme měli sličného matikáře. Děkuji, sličný blogare (to je z jazyka valašského, kombinace dvou funkcí - blogera a ogara).

4 0
možnosti
Foto

My jsme měli sličnou matikářku už na ZŠ. Bylo jí těsně pod třicet a nosila proklatě krátké sukně. Já tenkrát seděl s v první brázdě uprostřed. Doufám, že je tím uspokojivě vysvětleno moje studijní zaměření. :-)

5 0
možnosti
Foto

Opět karma, jak za estetiku, tak za výklad. Sice jsem se docela zapotil, než jsem se tím prokousal, ale palec nahoru. R^

1 0
možnosti
Foto

Díky za návštěvu i za prokousání. :-)

0 0
možnosti
Foto

Dnes jsem schopna již jen pozorovat obrázky, vnímat hudbu, ale text číst a porozumět mu...to již nedám. Obrázky mne poeticky potěšily (v hlubi moře vidím Neptuna a jeho království stvořené z Tvých fraktálů;-)).

2 0
možnosti
Foto

Ten text je pro lidi, kteří chtějí otevřít kapotu a podívat se na to jak motor funguje. Pro většinu smrtelníků je to jen změt drátů a cívek. :-)R^

4 0
možnosti
DT

Moc zajímavé. R^R^R^

1 0
možnosti
Foto

Upřímně řečeno, jazyk tvého kmene zdá se býti pro mne nerozlousknutelným oříškem. Ale díky za ty obrázky ve velkém rozlišení!

3 0
možnosti
Foto

Jako u každého jazyka, první tisíc slovíček je bohapusté týrání ducha. Teprve v okamžiku, kdy člověk začne být schopen vytvářet jednoduché věty tak to začne být trochu zábava. :-)

Jo, ještě mám pár velkých obrázků v počítači, přidám je během víkendu.

3 0
možnosti
PJ

mám dotaz - v jakým konkrétním softwaru pro fraktály jsou obrázky generovaný?

(tuším, že jich je asi mnoho, jen chci ušetřit čas hledáním lepšího mezi horšíma)

1 0
možnosti
Foto

Dělám to v programu zvaném Mathematica. Je poměrně drahý a vyplatí se pouze pokud často používáte sofistikované matematické funkce (diferenciální rovnice, statistické modely, teorii čísel atd).

Ten fraktál ale udělá každý softvér, který umí vygenerovat obrázek z matice barevných tónů. Mathematica toho umí podstatně víc a kupovat ji jen kvůli generování fraktálu by bylo tak trochu jako koupit si auto jenom proto, že si chcete poslechnout rádio. :-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,54
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.