Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FF

Řekl bych to, Honzo, asi takhle...navzdory světovému dluhu Nasdaq 5000, je Hradec na vzestupu a já věřím, že ten Synot nakonec vykope;-)

1 0
možnosti
Foto

Jo, já sledoval druhej poločas a zešedivěl jsem při tom asi tak o tři geologická období.

1 0
možnosti

Kromě toho, že mi je z toho všeho smutno, můžu něco dělat?

1 0
možnosti
Foto

V tomto okamžiku už se toho (globálně vzato) asi moc udělat nedá. Tato fáze dluhového supercyklu je víceméně v koncovce. Nejlíp je to vidět na účtu amerického Fedu (první graf):

http://greshams-law.com/2012/06/12/charts-of-the-federal-reserves-liabilities-1915-to-2012/

-zatímco téměř sto let se hodnota aktiv na tom účtu zvyšovala jen pozvolně, od roku 2008 je ten nárůst vyloženě dramatický a evidentně neudržitelný.

Osobně si myslím, že jednotlivec má jen dvě možnosti boje: jednak volit strany které prosazují fiskálně udržitelnou politiku a jednak se v této oblasti vzdělávat a vzdělávat také své bližní. Protože spousta lidí neudržitelnost tohoto systému nechápe. A nechápe ani jeho parazitický charakter.

0 0
možnosti
Foto

No, vypadá to, že svět se topí v dluzích, křivka stoupá, což je znepokojivé.

1 0
možnosti
Foto

Je to tím znepokojivější, že ta křivka je poměrná (dluh k HDP) a tudíž by měla být víceméně konstantní. A aby byla konstantní, tak procento deficitu nesmí překročit průměrný růst ekonomiky. Jinak  zaděláváme budoucím generacím na nepříjemný problém.

S těmi dluhy je taky potíž, že prakticky všechny peníze jsou emitovány jako dluh. I s tím by se podle mého soudu mělo něco dělat.

1 0
možnosti
Foto

No ,vypadá to, že svět se topí v dluzích, křívka stoupá, což je docela znepokojivé.

1 0
možnosti

V diskuzi již bylo vše podstatné řečeno. Tak připojím karmu a R^

2 0
možnosti
Foto

Doufám, že ta karma není na dluh, aby mi za rok nepřišla obsílka, že někomu dlužím tři karmy :-)

1 0
možnosti
Foto

Prosím dravé ekonomy o vysvětlení funkce HDP (dávno již tomu, co jsem se tím musela jednorázově zaobírat). To Rusko je opravdu zvláštní, a tam se přece válčí... Řekla bych, že se Honza chce přestěhovat do Austrálie nebo UK...?;-)

Ani nechci domyslet, čím bývá ohraničena, čím končívá krize:-/

(byla jsem tu brzo ráno:-), já ráno totiž cvičím.. a občas nahlížím, co se děje ve světě,tady se děly věci, kuličkové počítadlo... až mě to málem uspalo, asi budu mít v blízké době deja vu, ...a teď tyto prapodivné strašidelné velehory:-()

1 0
možnosti
Foto

HDP je v podstatě ukazatel ekonomické výkonnosti země

http://cs.wikipedia.org/wiki/Hrub%C3%BD_dom%C3%A1c%C3%AD_produkt

Já ho tady používám čistě jako měřítko pro relativní velikost dluhu (protože jinak by bylo těžké porovnat dluh USA s dluhem Česka).

Mimochodem z těch křivek vyplývá, že na tom zas tak špatně nejsme. Jen je třeba ten dluh použít na produktivní účely (budování infrastruktury, rekvalifikační programy, vzdělání). Pokud ho "prožereme", čeká nás řecký scénář.

5 0
možnosti
FF

Já tedy v ekonomice také nemám silné kramfleky, ale vyplývá mi z ní, že pokud momentálně nekopneme do hroudy, ze které vytryskne zázrak, jsme zadluženi do konce existence této planety stejně, jako mnoho dalších států. Mám já pak zapotřebí ještě k tomu číst žebříček nejbohatších lidí na světě?;-D

K čemu to vlastně je, dlužíme si navzájem, někdo víc, někdo míň, a stejně si to nikdy nesplatíme, takže si, laicky řečeno, můžeme rovnou všechny dluhy odpustit a začít odznova:-)

2 0
možnosti
Foto

Ve starověku se jednou za čas dluhy odpustily - říkalo se tomu (v angličtině) "Debt Jubilee"

http://cs.wikipedia.org/wiki/Svat%C3%BD_rok

K čemu ty dluhy vlastně jsou je komplikovaná otázka a je samozřejmě nutné se jako vždy zeptat komu ty dluhy slouží. V první aproximaci bych řekl, že je to fígl jak přesunout spotřebu z budoucnosti do přítomnosti. Pračku kterou si koupím na dluh dnes si nekoupím v budoucnosti za své vlastní peníze. Jen za to výsledně zaplatím víc, takže se kromě výrobce praček napakuje i výrobce dluhu. Tedy banka.

V jistém smyslu je současný finanční systém založen na jeho neustálém navyšování. Bohužel. Já bych daleko raději viděl systém založený na jiném principu (viz např. Ellen Brown: The web of debt)

1 0
možnosti
Foto

Já ekonomice ani makroekonomice moc nerozumím...ale řekněme, že grafy jsem schopen vstřebat ... znamená to tedy (za předpokladu správných vstupů do Tvých grafů), že nejlépe se s veřejným dluhem vyrovnává Rusko ... anebo jsem nepochopil nějakou hlubší myšlenku blogu?:)) (což by u mne nebylo nic neobvyklého poz.aut.)

1 0
možnosti
Foto

Tenhle blog žádnou hlubší myšlenku nemá. Neměl jsem ho ani v plánu, ale když jsem včera přišel domů a viděl Nasdaq na 5000 nedalo mi to (já patřil k těm, co si v roce 2002 mysleli že už takové číslo nikdy neuvidíme).

Ta dluhová data jsem přidal, aby v něm vůbec něco bylo (tedy kromě mého povzdechnutí na Nasdaqem). Ale ona jsou ta historická data celkem zajímavá a k tematu se hodí, protože bez tak výrazného zadlužení by Nasdaq byl podstatně níž.

Co se Ruska týče, taky mě to překvapilo a napadlo mě hned několik konspiračních teorií - ale to by bylo na delší povídání.

4 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,54
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.