Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jene, moc pěkný článek. Jak tady naznačili jiní, nejlepší je teď asi mlčet, já to však poruším.

Přehrál jsme si i celý film. Je také hezký - byť podobně jako film Amadeus o Mozartovi - dost (americky holywoodově) zjednodušující. To však asi ani moc jinak nejde. Haydnova věta ve filmu "snažil jsem se v hudbě nalézt balanc mezi intelektem a emocemi a klíčem je (dobrovolné) omezení (já bych dodal někdy intelektu a někdy emocí)" je výstižná a neplatí jen pro hudbu, ale myslím pro život obecně.

Moc pěkné, možná nejlepší existující, provedení Eroicy je

https://www.youtube.com/watch?v=YObQ6bP0eDQ

Když se dívám na Herberta von Karajana na tomto videu, tak jsem si vzpomněl na výrok - myslím dirigenta Richarda Chaillyho: "politica democratica et musica aristocratica". Jinými slovy, v politice si můžete povídat a snažit dělat, co chcete, ale vy muzikanti v orchestru (vážné hudby, např. pro jazz to neplatí) budete hrát dle not skladatele a provedete to přesně tak, jak já dirigent vás vedu.

1 0
možnosti
Foto

Dík za obsáhlý komentář.

Já si zase často vzpomenu na výrok Leonarda Bernsteina: "Miluješ-li hudbu, jsi věřící ať se z toho snažíš vykroutit jakoukoliv dialektikou".

V tom filmu se mi nejvíc líbí ten dlouhý prostřih do Haydnovy tváře. Pohled na muže, který pochopil, že jeho éra v hudbě právě skončila a nastupuje éra nová.

1 0
možnosti
Foto

celej den přemejšlím co ti mám napsat. ale myslím, že tohle je jedna z chvil, kdy je lepší jen s pokorou mlčet... R^

3 0
možnosti
Foto

R^ ten palec je za to, že dokážete zprostředkovat hudbu slovy. A skvěle. Opravdu.

Přesto si myslím, že vnímání hudby ( a umění obecně) je silně subjektivní záležitost. Kdyby tu sedělo dvacet lidí a poslouchalo Eroicu, každý ji bude slyšet jinak. Což je nakonec dobře:-)

4 0
možnosti
Foto

S tím nelze než beze zbytku souhlasit. :-)

Dík za palec.

3 0
možnosti
Foto

Asi před rokem jsem tady natrefila na blog Devátéhonejhoršího kuchaře na světě, jeho články jsem naprosto míjela. Ten kuchařvypadal sice zajímavě, ale proč píše…že je kuchař (?, asi jezdí po světě a jeto jeho profese…), mi začalo být jasné až mnohem, mnohem později, když jsemjeho blogy začala číst důkladněji, tedy spíše hltat. Analýza, syntéza, emoce narůzných levelech…a navíc ho urputně provází Beethoven. Mně to srovnalo náhledna mne samou a srovnává dál (tím nemíním to, že bych se já s někým chtělasrovnávat…). Velký dík za dnešního Beethovena:-)R^V

4 0
možnosti
Foto

Dík. Já se teď budu děsit, kolik lidí ten profil vezme za bernou minci :-)

3 0
možnosti

Přijímám další lekci školy hudby a nechám na sebe Eroicu působit.

.

R^

2 0
možnosti
Foto

Jak by řekl sám Beethoven: "ze srdce vyšlo, kéž se opět do srdce vrátí"

(Vom Herzen, moege es wieder, zu Herzen gehen!)

0 0
možnosti
FF

:-)R^Napsal si, že„Takové jednorázové převýšení už u Beethovena ani u nikoho jiného nenajdete". Ty to tak asi vnímáš, ale já bych řekl, že záleží, jak kdo je naladěn.  Něco podobného zažívám u více skladatelů, mohutné výšiny z poklidných vod....a jsem schopný popsat jaké pocity ve mně hudba probouzí, pravděpodobně jiné než byl záměr skladatelův, což dle mého názoru není ku škodě a nic to nemění na tom, že i tak ve mně zanechává čisté, krásné emoce...srdce si představuje myšlenky o kterých mozek neměl dosud ani tušení...a jak říkám, je úplně jedno zda jsem původní záměr pochopil či ne....

1 0
možnosti
Foto

To je pravda. Hudba je vysoce subjektivní disciplína a posluchači v hudebních dílech často najdou i věci o kterých sám autor neměl ani tušení. A to vlastně platí pro umění všeobecně...:-)

2 0
možnosti
RM

Klasiku zrovna moc neposlouchám. Ale chtěl jsme se vzdělat a autor to napsal tak dobře, že jsem asi v půlce blogu "přeladil" youtube z původně puštěného oblíbeného https://www.youtube.com/watch?v=lPON5FSDHkk na https://www.youtube.com/watch?v=vsG4mhVuqO4 a jisté podobnosti tam jsou :-)

1 0
možnosti
Foto

Díky za nákuk i kladné hodnocení.

0 0
možnosti
Foto

Tam, kde noty na popis hudby nestačí, přichází matematik s vášní v srdci a klávesnicí proklatě nízko. R^

Tudle se mi o tobě zdálo. Na tom by nebylo nic zvláštního, holky vždycky snily o vědcích, to je známá věc. Tys ovšem v tom snu vařil! Jo a včera jsem jela přes Hradec, furt tam je.;-)

3 0
možnosti
Foto

Jo, moje klábosnice se při slaňování severní stěny Eigeru trochu prověsila... :-)

A děkuji za Hradec Update. Hned se mi bude lépe dýchat R^

2 0
možnosti

Kdyby toto četl Ludwig van Beethoven, bezpochyby by složil další skvostné dílo.

Krásné čtení, které by si zasloužilo (stejně jako ty předešlé blogy o Beethovenovi) širší publicitu.

Díky moc!:-)

3 0
možnosti
Foto

Třeba by složil i symfonickou kantátu: Kašpárek na Eigeru :-)

1 0
možnosti
Foto

R^dokonalý popis...skoro neni třeba ani pustit hudbu.:-)nic méně přiznávám, že tady až tak zaháčkován nejsem.;-(

1 0
možnosti
Foto

Díky za návštěvu. Já zde bohužel skrzevá jméno zaháčkován jsem :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,54
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.