Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LN

....noo...sice jsem většinu ...alespoň na hrubo pobral...ale než bych se v tomhle naučil konverzovat...asi bych raději vstoupil do nějakýho mimozemskýho kláštera....;-)

1 0
možnosti
Foto

To nic, i na zemi existují pohledné bytosti :-)

0 0
možnosti
Foto

No,ještě že mne ty mimozemšťanky nelákají. Ne, že bys to nevysvětlil dost pochopitelně, ale mám problém se středníkem a baterkou. Chtěla jsem to zkusit, co kdyby se chytil mimozemšťan, ale ten středník prostě nevyblikám.

2 0
možnosti
Foto

Vy ženy máte kliku, že na mimozemšťana stačí zvládnout:

ET phone home.:-)

2 0
možnosti
JB

Jsem matematický netalent a můj mozek se odmítá zabývat, asi také z lenosti, těmihle podrobnostmi, ale stejně považuji matematiku za fascinující obor. Hlavně proto, že ač není přírodní vědou, jako třeba fyzika, tak se jich hluboce týká. Asi nejsem sám kdo nechápe, jak je to možné.

1 0
možnosti
Foto

Já se na to dívám tak, že matematika je v podstatě jazyk přírodních věd. Tak jako historik, filosof, psycholog nebo politolog potřebuje jazyk (v našem případě češtinu), aby své myšlenky vůbec mohl vyjádřit, tak fyzik, chemik nebo astronom potřebuje matematiku.

V jistém smyslu je tedy matematika lingvistikou, protože se zabývá jazykem samotným. Pouze klade větší důraz na strukturu, protože zatímco většina přirozených jazyků je vytvořena empiricky na základě mluvy tisíců a někdy milionů mluvčích, matematika je vytvořena uměle a podléhá poměrně rigidním zákonům logiky.

1 0
možnosti
Foto

Zvládla bych si akorát s nima zazpívat tu písničku:-))

1 0
možnosti
Foto

I to někdy stačí. S písničkami je hned veselejc, což se o řetězových zlomcích říci nedá... (s těmi je spíš - většině žáků - smutnějc) :-)

1 0
možnosti

Matematika, přesná věda s ostudnou nepřesností. Moc bych se přimlouvala za to, aby ve smíšeném zlomku bylo uzákoněno znaménko +. Není tam nic, nanejvýš mezera, takže tam děti logicky často násobí namísto sčítají. Zvládnete to?

1 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, ta konvence ve smíšených zlomcích je matoucí.

A ještě mě vadí jedna konvence. V geometrii se první souřadnice bodu (x,y) nanáší na vodorovnou osu, zatímco druhá na svislou. U matic je tomu obráceně. V matici A(i,j) jede první proměnná svisle a druhá vodorovně. To občas způsobuje programátorům v počítačové grafice vrásky na čele. A zcela zbytečně.

2 0
možnosti
Foto

:) No nazdar...hele...při té komunikaci asi radši vsadím na nonverbální projevy ;)

1 0
možnosti
Foto

akorát že ty jsou na vzdálenost několika parseků špatně vidět... :-)

1 0
možnosti
JC

R^

Žel, až do konce jsem s Vámi krok držet nedokázal. A musím přiznat, že mne to mrzí. Že bych se v penzi vrátil k matematice...?

1 0
možnosti
Foto

Tohle je poměrně technický blog a rozhodně bych nedoporučoval ho číst na jeden zátah. Proto je tam ta pauzička. Já jsem z toho v podstatě udělal dvojblog, aby pak čtenář nemusel tu druhou část hledat po všech čertech...

Koneckonců to, že se na to téma píšou bakalářky ukazuje, že to není zase úplná trivialita. Na druhé straně si myslím, že základní myšlenka se dá pochopit s trochou středoškolské matematiky. Ale chce to nechat pár dní odležet... :-)

0 0
možnosti
Foto

Odteďka se dívám jen k zemi... a jakmile u chlapa uvidím, že mu čouhá desetinná čárka z bot, tak do toho vážně nejdu:-)R^

1 0
možnosti
Foto

Proto na této straně oceánu používáme desetinnou tečku. Ta nikdy nevyčuhuje... :-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 402
  • Celková karma 19,54
  • Průměrná čtenost 920x
Devátý nejhorší kuchař na světě, odpůrce politické překorektnělosti, začínající marťan, neúnavný konzument točeného kyslíku a jazykový dobrodruh ab incunabulis. Člen Analytického piva a Gustavu pro jazyk český. Správce Vojensko-českého slovníku.