Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L20e92o90n68t24ý77n70a 82C22h63v54á46t62a72l28o47v35á 1943225586

Uprchlická krize a globální oteplování mají společné to, že umožňují běžnou ovci oholit až na dřeň. Vždycky když to vidím, tak si vzpomenu na knihu "Říše strachu", kde řešili, že je třeba občany nejdříve řádně vyděsit, protože jinak nebudou ochotni platit. Nikdo z nás opravdu neví, co bude. Jenže přijde faktura za elektřinu na 9tis. bez DPH, a na faktuře vidím, že 4,5tis. platím za spotřebu, k tomu 4,5tis. na zelené šílenosti a jako "bonus" 21 % DPH. Nic z toho planetě nepomůže, pokud opravdu má problém. Nebylo by lepší ty peníze schovat na pozdější dobu, až dojde ke skutečným problémům a budeme muset více chladit/topit/zavodňovat/vysušovat (to se ještě přesně neví a ani odborníci se nedokážou shodnout, jestli se bude ochlazovat nebo oteplovat, vysychat nebo přemáčet)? Proč peníze utrácíme teď a ještě navíc za věci, které s více než devadesáti procentní jistotou nebudou mít příznivý vliv? O uprchlické krizi ani nemluvě, problém není v tom, že sem někdo přijde a chce tu žít, protože to se děje, třeba v Čechách je spousta Vietnamců, Ukrajinců a nejspíš i dalších, ale nikdo z nich nepožaduje, abychom se o ně královsky postarali, najdou si práci, mají svoje komunity, které jsou schopné se o ně postarat. Problém s uprchlickou krizí je jinde, totiž v tom, že přijdou, požadují zajištěnou péči, nenabízejí za to vůbec nic a jako bonus nám politici vnucují, že se nemůžeme bránit, abychom náhodou nebyli označeni za rasisty. A to je to, co je špatně, nechť imigranti přijdou, ale nikdo by od nás neměl požadovat, abychom jim zajistili servis, který nejsme schopni finančně zajistit našim nemocným, chudým nebo starým. Nejdříve bychom finančně měli podpořit vlastní rodinu, potom sousedy, pak ostatní v obci a teprve když zbyde tak někoho dalšího. Protože v tom mají mnozí pravdu, když říkají, že je hloupé na české nemocné dítě sbírat víčka z PET flašek a cizím přivandrovalcům zaplatit úplně všechno.

+1/0
22.4.2017 0:15
Foto

L22e84o81n89t95ý47n98a 82C34h63v15á78t29a95l91o83v10á 1753985396

Jinými slovy, nikdo z nás nemá několik křišťálových koulí, ale mnohým je krystalicky jasné, že jde jen a jen o prachy, o nic jiného. :-)

Takže na jedné straně snažme se šetřit matku přírodu, ale s rozumem, protože žádné emisní povolenky nebo vysoké výpalné nic neřeší, povolme vstup migrantům, pokud budeme mít možnost aktivně se bránit zvýšené kriminalitě a současně budeme schopni jim hradit přežití z přebytků, pokud jsme zadluženi až do dalších generací, tak sorryjako a živte se jak umíte nebo nic.

+1/0
22.4.2017 0:23
Foto

J21a22n 51Ř43e19h15á17č43e94k 7100286791635

Největší ironie na těch penězích je, že problém řeší instituce, které ty peníze nemají, tedy evropské státy, zatímco těžařské a zbrojařské společnosti, které peníze mají a na problému se hezky napakovaly dělají, že se jich to netýká.

Obecně fandím řešením, která mají šanci na dlouhodobou udržitelnost. Ani zvyšování obsahu CO2 v atmosféře ani nekontrolovaný přísun kulturně nekompatibiních migrantů za takové nepovažuju a dříve nebo později dojde k obnovení ekvilibria. Pravděpodobně zemětřesením. Protože lidé své problémy většinou nechají doběhnout až do katastrofy.

+1/0
22.4.2017 18:33
Foto

J31a29n 37Ř13e94h30á25č93e45k 7280176841345

Strach byl vždycky vyhledávaným propagandistickým nástrojem, protože ho v sobě máme zabudovanej všichni. Bez strachu se vládně špatně, to bohužel patří k základním axiomům politiky.

Proč peníze utrácet teď? Protože obecně platí, že prevence je mnohonásobně lacinější než léčba. Jiná věc je, že na problém se nabalila spousta zelených pijavic, kteří se na něm přiživují aniž by ho podstatným způsobem napravili. Na tohle je ale Česko moc malá země. To se musí především vyboxovat ve světě.

+1/0
22.4.2017 18:23
Foto

O50l69č87a 27V71o36d65o10v46á 3692513716835

V otázce imigrace mi vadí existence samotné EU, která podle mého názoru řešení problémů brzdí nebo vytváří svými nařízeními nové. Mám ráda lidi jako vůbec, a tak by mi samotná imigrace nevadila, kdyby díky ní nebyla pošlapávána kultura evropských zemí, tedy i naše. Je pravděpodobné, že příliv přistěhovalců je řízený, velká část je ekonomických... Vidím to jako další světovou válku, která začala „studeně“, i když se občas projeví v podobě krveprolití nevinných Evropanů. Ohledně globálního oteplování se domnívám, že je ovlivnitelné člověkem a záleží dost na něm, zda si to ohlídá a v rozhodném okamžiku nedá prioritu řešení nějakému jinému problému. Honzo, Tvoje analytické zamyšlení je velmi poutavé a poučné, díky za něj. A rozhodně vede k dalšímu zamyšlení.R^:-)

+1/0
21.4.2017 9:01
Foto

J88a14n 13Ř81e16h82á51č57e98k 7670886881785

No, hlavně mi připadá, že EU to vyhovuje. Jednak se vytváří obrovská skupina lidí závislých na státu (a tedy na byrokratech) a jednak se tím uspíší amerikanizace Evropy, tedy potlačení národních identit a vznik identity evropské.

Migrace sama o sobě není problém. V minulosti probíhala zcela v poklidu. Problém je když vzroste nad určitou hranici. Pak je to jako rozdíl mezi májovým deštíkem a přívalovým lijákem.

+2/0
22.4.2017 18:37

M59a15r92i91e 14Š66í18p68k44o28v25á 5332732614797

Honzo, to je moc zajímavý pohled na oba problémy. Ale myslím si, že zatímco globální oteplování se ovlivnit nedá, imigrační otázku jsme prošvihli. Ale samozřejmě člověka napadá, jestli je to náhoda, a nebo nějaká zákonitost, o které nemáme ponětí. Takříkajíc - začátek konce. Variant je mnoho, skoro jako s nekonečnem...

+2/0
20.4.2017 20:24
Foto

J27a60n 77Ř64e28h15á26č22e21k 7390456641365

No, ovlivnit by se asi dalo (google: geoengineering), ale v tomto okamžiku by to bylo zřejmě předčasné. Zase tak kritické to ještě není. No a u imigrace si ty problémy děláme sami a jak se zdá - řízeně. Náhodu v tom vidím čím dál míň. Koneckonců na Arabském poloostrově a v Africe se válčilo co pamatuju, ale takováto patálie z toho nikdy nevznikla...

0/0
21.4.2017 5:36

M35a81r80i98e 48Š21í30p71k17o41v12á 5422132484697

...ale zánik civilizace v určitém stádiu tu už byl. A co když se to má po určitém civilizačním posunu a "zvlčení" populace opakovat...

+1/0
21.4.2017 23:28
Foto

J88a78n 18Ř53e13h34á95č31e13k 7690826611475

Tak civilizace vznikají a zanikají pořád. Tady mi ale přijde, že někdo se snaží vysoustružit civilizaci poslušných a vděčných konzumentů, kteří budou za pakatel od státu konzumovat to, co budou automatizované linky chrlit do světa.

+1/0
22.4.2017 18:40

M92a63r56i48e 40Š82í85p62k29o75v21á 5522882714857

Jde o to jak velká část civilizace by zmizela...

Ale jinak to tak, jak jsi napsal vypadá. Bohužel, nemám tušení, co tenhle směr může změnit. A jestli vůbec něco.

+1/0
22.4.2017 18:47
Foto

Š57á45r60k78a 45M37e42d13k84o41v40á 7404135786210

R^Honzo, excelentně napsané. A dokonce tomu rozumím;-D

+1/0
20.4.2017 8:27
Foto

J25a85n 72Ř37e18h59á91č71e58k 7260856491225

To sis teda dovolila hodně... :-)

+1/0
21.4.2017 5:36

J66a64n 63P40a48l47l85a51s 1892466343152

Dobrý večer, Váš rozbor mě obohatil, díky. Přesto si dovolím hodně jednoduchou predikci: Lidstvo zanikne. V této jistotě vidím 3 nejistoty:

1. Kdy se tak stane;

2. Jak k tomu dojde;

3. Zda s sebou vezme i veškerý život na Zemi.

Přiznám se, že nemám dosud jasno, mám-li výsledek této predikce vnímat jako tragédii.

+1/0
19.4.2017 22:25
Foto

J88a77n 25Ř18e98h78á17č51e14k 7880486251805

To že lidstvo zanikne je nanejvýš pravděpodobné. Ale zda je to taková ta pravá ořechová stoprocentní jistota to nevím.

Technologicky přece jen kráčíme dost kupředu. Myslím, že do 100 let se naučíme detekovat velké asteroidy a v případě nebezpečí je nukleárně odklidit z cesty, za nějakých 1000 let bychom měli být schopni kontrolovat klima a vulkanickou činnost a za dalších bratru 10000 let budeme možná schopni se "odstěhovat" ze sluneční soustavy, pokud by Slunce začalo blbnout. A ve finální fázi - za nějakých milion let budeme třeba schopni zastavit rozpínání vesmíru...

Paradoxně největším nebezpečím je pro lidstvo zřejmě lidská blbost. Tedy to, že se sami vyhladíme - ať už nukleárně nebo pomocí nějakého viru utrženého z řetězu...

+3/0
20.4.2017 4:39

J22a92n 85P85a44l92l95a25s 1742486303102

Pokrok vyžaduje čas. Nejsem si jistý, zda si ho lidstvo poskytne.

Poslední odstavec vyjadřuje směr, kterým mířil můj příspěvek. Možná bych doplnil drancování spojené s hamižností a přemnožení.

+1/0
20.4.2017 8:57
Foto

J91a91n 27Ř37e30h77á61č67e47k 7400446831725

No, s tím časem to bude tak tak... Abychom nedopadli jako v tom filmovém klišé, kdy hlavní hrdina zneškodní bombu když na ní hodinky ukazují 00:02 :-)

+1/0
21.4.2017 5:38

J79a19n 43P45a32l28l49a82s 1282546613982

Hezký příměr.

+1/0
21.4.2017 9:53

M17a96r50i18e 39Š50í56p24k25o16v60á 5792302354377

Pod poslední odstavec se podepisuji! (zrovna včera jsme doma měli debatu na toto téma)

+1/0
20.4.2017 9:51
Foto

P80a76v49e76l 19M23a16c34h58a60č91e56k 5981472813

Ten váš oslí můstek je tak velký, že až nepostavitelný. :-)

+1/0
19.4.2017 14:53
Foto

J47a40n 28Ř30e33h37á52č37e96k 7820296671655

Tam kde nelze postavit oslí můstek, postaví se analogie.

A ještě se ušetří za mostní konstrukci... :-)

+3/0
19.4.2017 17:51

J28a39r22o19s94l47a71v 42C50h44u48d92á81č47e89k 7254825516195

Vynikající článek na dvě aktuální, ale velice složitá témata.

S některými tvrzeními však nesouhlasím, i když chápu proč to tak píšeš.

Např. evropskou kulturu a společnost popisuješ pěkně, pochopitelně, ze svého trochu jednostranného pohledu vzdělaného racionálně myslícího člověka, ovlivněného osvícenectvím; pravděpodobně jsi ateista nebo agnostik. Během historie evropské společnosti a kultury, od dávné kultury na Krétě až po dnes, měla náboženství a víra v nadpřirozené síly a bytosti velký vliv, který nebyl jen negativní. Chápu, že jsi se chtěl vymezit proti zavádění ve velké míře islámu a islamismu do Evropy a s tím souhlasím. Pro mnoho Evropanů je však těžké vzdát se své víry a nebylo by myslím dobré, kdybychom to po nich chtěli. Jsem agnostik, osobně víru v Boha a nadpřirozené síly nepotřebuji. Nechtěl bych však takovou víru brát jiným, pokud tím neškodí ostatním. Je však nutné, jako ve všem, nalézt zlatou střední cestu. Náboženství a víry nekritizovat a neomezovat paušálně, ale jasně zákony vymezit jaké aspekty náboženství a víry jsou škodlivé a budou trestány. Musíme se snažit, aby v Evropě tyto zákony byly dodržovány. A kdo se jimi řídit nechce, by raději do Evropy chodit neměl.

Bylo by třeba zavést více nuancí do Tvého článku, ale to by bylo na velmi dlouhé povídání a chápu, že v blogu na to není místo.

+2/0
19.4.2017 14:34

J42a76r75o42s58l96a97v 83C52h78u66d56á50č56e86k 7944465506965

"V jejím úspěchu se odráží mnoho klíčových kulturních axiomů. V první řadě vědomí, že člověk není bezmocnou hříčkou nějakých vyšších sil, ale samostatným individuem zodpovědným za své štěstí. Z toho je pak odvozen smysl pro rodinu, rovnoprávnost muže a ženy, úcta ke starším, vztah k práci, důraz na vzdělání a další. Pokud se Evropa vzdá těchto hodnot, dojde ke zničení podhoubí, ze kterého vyrostla západní civilizace, tak jak ji známe. A každý houbař ví, že ze zničeného podhoubí už mnoho dalších hub nevyroste."

Zdroj: http://janrehacek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=524665

S tímto osobně v principu souhlasím. Někteří evropští věřící, křesťané, židé atd., však věří ve vliv vyšších sil a tato jejich víra v principu pro evropskou kulturu nemusí být škodlivá. To jsem v předchozím příspěvku trochu podrobněji rozvedl.

+2/0
19.4.2017 14:45
Foto

J18a36n 14Ř40e12h91á34č47e84k 7460376541555

No, s těmi nuancemi se v blogu moc čarovat nedá. V podstatě když článek doáhne 10k tak se snažím ho už moc nerozvádět, takže některé myšlenky zůstanou pouze načrtnuté.

Jinak já jsem také agnostik a křesťanství považuji za součást toho podhoubí, o kterém se zmiňuji. Ti křesťané, které znám se o sebe a svou rodinu velmi aktivně starají a žádné známky fatalismu u nich nenacházím. Jejich víra v to, že náš svět byl stvořen bohem jim v tom nijak nebrání.

+2/0
19.4.2017 17:55

M72i86c90h89a84l 79Š24t20o21s93e91l 7752937927906

Na plechovku v divoke vode bych odpoved nasel ... na migranty a globalni teplo (zimu) pro mne funguje Tvuj vzorec.

.

22. dubna 2019 bude mirny dest ... samozrejme jen misty .-)

+4/0
19.4.2017 10:38
Foto

J15a86n 11Ř48e28h73á24č15e12k 7730826181215

Zapisuju si a za dva roky případně omlátím o hlavu. :-)

+1/0
19.4.2017 18:10

F22r60a55n97t33i92š69e59k 66P12e24t31r39í85k 6245431374461

Žádný problém není tak složitý, komplexní a těžko uchopitelný, aby při správném nasazení skupiny zapálených inteligentních lidí nebylo možné z něj udělat problém ještě složitější.

+3/0
19.4.2017 10:15
Foto

J18a10n 28Ř60e83h97á18č79e40k 7670836261165

S tím lze souhlasit... :-)

0/0
19.4.2017 18:09

T76o68m12á58š 64G95a68y82e33r 4432339135724

R^!

+5/0
19.4.2017 10:13
Foto

J79a18n 42Ř59e79h77á65č64e82k 7880606381625

:-)

0/0
19.4.2017 18:08

L47u27b91o34š 84C43h60l34u54m28s80k30ý 2270745538225

Výborně popsáno. Dovolím si ale jednu poznámečku. U složitých systémů nemůžete přesně předpovědět jaký bude konečný výsledek procesu, ale tendence ano. Když užiju váš případ s plechovkami, když ji vhodíte do potoka, téměř s jistotou ji budete lovit někde po proudu, s téměř nulovou pravděpodobností někde proti proudu. Edison, když vynalézal žárovku, prý řekl ... znám deset tisíc způsobů jak to nejde. My známe zatím jen několik způsobů jak nejde vytvořit skutečně fungující multikulturní společnost. Je ovšem rozdíl dělat pokusy se žárovkou a pokusy se společností. Nejsem masochista a byl bych nerad, kdyby se další pokus na společnosti odehrál za mého krátkého života. Jeden pokus mně stačil.

+5/0
19.4.2017 9:56
Foto

J74a76n 25Ř87e13h88á75č30e60k 7890286601335

Mně jeden pokus stačil též. I proto jsem v imigrační otázce spíše na straně "proti", protože z něho v poslední době stále silněji cítím rukopis "pokrokových" sociálních inženýrů.

A s těmi tendencemi celkem souhlasím. Proto se v komplexních systémech hojně uplatňuje statistika. Protože sledování zprůměrovaných veličin má větší šanci na úspěch.

Koneckonců fyzika se (prostřednictvím statistické mechaniky) vydala touže cestou. Nepokouší se popsat rychlost jedné každé částečky plynu, ale raději sleduje chování makroveličin (tlak, teplota atd).

+2/0
19.4.2017 18:08
Foto

D87a18l73i95b27o77r 75B57a47r10t72o77š 5274600377219

velmi dobré, především kauza s běženci je velmi zajímavá tím, že má celou kaskádu dopadů a ne jen jedno dopadové místo..skoro jako elektrony, kdy vystřelíte jeden a dopadne jich pár set...a když pak někdo uvažuje jen o jednom elektronu, který někde dopadl.....svědčí to o naprostém nepochopené dějů

+3/0
19.4.2017 9:29
Foto

J41a14n 33Ř52e89h15á73č72e34k 7730716961415

Jo, ta analogie s kvantovkou je myslím na místě. R^

+1/0
19.4.2017 18:03
Foto

K44a66r81e37l 46W46á53g83n13e49r 4987955739747

Výborný článek. Karma více než zasloužená :-)

+6/0
19.4.2017 9:22
Foto

J13a46n 69Ř51e61h63á88č55e66k 7740706271235

Díky za nákuk. :-)

+1/0
19.4.2017 18:01

J45a49k31u54b 79Š44o23l80c 8271448414795

Článek hezký, ale o čem vlastně?

+3/0
19.4.2017 9:22

H16a52n18a 90P15a36c77u25l12o37v12á 2816226189186

Chytrému napověz, hloupému dolož...

+1/−1
19.4.2017 9:23
Foto

J84a77n 90Ř21e20h32á11č14e62k 7570686631825

O tom, že na nebezpečí je potřeba reagovat adekvátně a poměrně s tím, jak jeho riziko roste a to i za cenu toho, že až riziko poklesne, tak se některá opatření ukážou jako zbytečná. Bohužel, lidstvo většinou začne konat až když uragán trhá tašky ze střechy a to už je potom většinou pozdě...

Příklad: americká hypotéční krize. Už v roce 2007 bylo jasné, že realitní trh je předražený. Od počátku roku 2008 se vědělo že bankovní sektor je v průšvihu. Přesto centrální banka začala konat až v říjnu, kdy už ze stropu padaly trámy. Konala sice rázně, ale pozdě. Hezky je ta panická reakce vidět na tomto grafu:

https://fred.stlouisfed.org/series/BASE/

+3/0
19.4.2017 18:01



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.